Liten Diana

Är han/hon lång?
Denna frågan dyker oftast upp när man försöker förklara en person.
Lätt för mig att svara på den frågan då, i min värld är alla långa!

Om det inte är uppenbart att en människa är väldigt lång
kan jag nästan aldrig avgöra hurvuda personen är lång eller
bara längre än mig. ALLA är längre än mig så normallång
är inget begrepp jag kan använda mig av.

" Liten och ettrig", det sägs om mig i fotbollssammanhand.
Är då små människor ettriga en stora? Så är det i hundvärlden har jag hört,
små hundar är ettriga än stora, likaså bland hästar men i människovärlden?

Hm, jag är ganska ettrig och liten, det ska jag ville erkänna, med
153 centimeter kan man inte vara annat än liten men att jag skulle vara ettrigare
än de som är längre än mig?
Kan bero på att man som liten pallar mer än stora männsikor, blodtillförseln har
ju inte lika lång väg att gå, ha ha!

Men även människan är ju en djurart så kanske....
Jag är ettrig som tusan men jag kan vara regeln som bekräftar undantaget!
Här krävs en närmre undersökning och jag ska genast börja iaktta skillnaden
mellan korta och långa, stora och små och återkomma med fullständig rapport!

Puss från kort tjej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0