Boendemöte!

image248
Boendemöte med HFAB igår. Himla spännande tyckte jag när jag gick hemifrån.
När jag flyttade in i detta huset skulle jag välja färg till toaletten men det behövdes inte för den skulle renoveras inom ett halvår, de har gått några halvår sen dess! Sen har vi problem med stöld och äckelheter i tvättstugen!
Va så nice att vi på det här mötet äntligen skulle få några besked om renoveringarna och sånt.

Mötet startade kl 18 på Akvarellen och när jag,Ylva och Ingo anlände var det överbelammrat med folk och vi fick inte plats men HFAB var snälla och hade ett till möte kl 19 som vi fick gå på!

På plats klockan 19 igen var de flesta folken ganska upprörda, för att inte säga rosenrasande! Hade ingen aning om varför. Jag ville mest gå dit för att klaga lite på tvättstugan och sen får veta när jag blir av med möglet på min toa.

Döm om min förvåning när kostymsnubben talar om att planen är att riva de fyra husen på Norra Rotorp.
Jo, jag bor på Norra Rotorp, dessa fyra gula hus ska gå i graven typ 2010 eller vad det va!
Jag som gick dit och va inställd på nytt badrum, oj jag får vara utan lägenhet här.

Men HFAB ska garantera en ett bättre boende än det man hade. Aldrig i helvete att dom kommer kunna fixa lägenheter åt en bra bit över 200 personer.

Jag som alltid skulle bo här uppe och föda mitt barn.
Kyss och hej framtidsplaner!!

Jävla vad förbannad alla gamlingar var, damn, trodde inte de kunde vara så otrevliga! Fast jag kan ju förstå att dom (ganska många) som bott här sedan bygget 1951 gärna vill dö här med, stackare!
Dags att söka lägenhet på Södra Rotorp och hoppas på det bästa!

image249

Kommentarer
Postat av: Jimmi

Har du hört tals om att man kan ockupera byggnader som man vill ha kvar? Om ni är tillräckligt många så funkar de nog.

2008-04-18 @ 13:31:24
Postat av: psycho*is*

men sen kommer det roliga vi blir ju garanterade att vi får flytta in igen i dom nya lägenheterna...
men vad kommer hyran att hamna på då 7000-8000 för en 2a

2008-04-18 @ 21:17:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0