Min mamma.

image237
- Dijauna,ska du inde åga hid o eda lidda? Vi ska eda panntofflor och kyd o sau har jau gjourt marudder i ougnen, ja har baugad en kauga så vi kan drigga kaffe på balkoungen  och röga samtie.
- Ja, jag kommer!
- Gå inde barhuad när de är sau kald ude.Di är ena hårda vinnar ude. Ta puå itt par bojsor som inde haunger liga mygge som dinna göur annars, di kommer främmad.
- Absolut, mamma.
- Är du ena? E Linna på jobb?
- Linda jobbar kväll.
- Då kommer houn gava somned i kväll o va lide hialös.
- De är nog lungt.

Ett samtal från mamma med inbjudan om middag. Tjoho.
För mig är det glasklart men en del av mina kära vänner garvar ihjäl sig när de hör mamma i andra sidan av luren!

För deras skulle måste jag översätta=)

Diana, ska du inte åka hit och äta lite? Vi ska äta potatis och kött och så har jag gjort morötter i ugnen, jag har bakat en kaka så vi kan dricka kaffet på balkongen och röka samtidigt.

Gå inte utan mössa nu när det är så kallt ute, det är hårda vindar. Ta på ett par byxor som inte hänger lika mycket som dina brukar göra, det kommer främmad

Är du ensam? Jobbar Linda?

Du kommer hon gäspa i kväll och vara trött.

Kyss från mammas tösabid!

Kommentarer
Postat av: Anonym

fattar du själv vad din mamma säger eller behöver du tolk??

2008-04-14 @ 08:02:16
Postat av: Evelina

Hahaha, fan vad jag älskar er kära mor. Hon är sååå härlig:)

Pusspuss

2008-04-20 @ 20:03:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0