Politik!

image233
Lyssnat på diskussionen gällande inkomstbeprövat barnbidrag och jag fattar verkligen inte varför de ens finns ett förslag på det! Sen ska det skattas på det också, suck dess politiker i Centerpartiet!
Barnen kostar lika mycket oavsett hur mycket pengar man tjänar, blöjor och välling blir inte billigare för att man är rik alltså förstår jag inte alls poängen i att just barnbidraget ska inkomsbeprövas!
Framgångsrika personer ska väl inte fungera som välgörenhetsorganisationer?!

Sen denna dabatt och de obetalda barnsomsorgstaxorna. Avgifterna inom detta området är redan inkomstbeprövade och tydligen har en del barn den senaste tiden blivit "vräkta" från dagis för att föräldrarna inte betalat avgiften.
Massa politiker rasar över detta och anser att barnen inte ska vara utan dagisplats för att de inte ska behöv lida för vad deras föräldrar gör. Visst, men då skulle många sluta betala för en del människor bryr sig inte om de får en fet skuld hos fogden plus att många som är fattiga redan har hamnat i den fällan och då kanske det inte svider så mycket att öka på en redan stor skuld hos just fogden. Andra politiker ser det som en självklarhet att alla ska betala och att det är förälderns ansvar vad som sker genemot branen, hell yea!
Stackars barn som lider av vad föräldrarna gör men inte kan man sluta betala, ska vissa få gå gratis och andra betala även för andras barn?
Föräldrarna som inte betalar borde där emot skämmas att det har mage att göra så mot sina barn sen borde man kanske bepröva föräldrarskapet.

Det är faktiskt inte fult och skamligt att ha mycket pengar, varför skulle det vara så?
Om generationerna före mig  tjänat bra med pengar spelar ju ingen roll, om min farfarsfar gjort sig en bra karriär och sedan sänder det vidare till förvaltning inom familjen, ska man bara avsäga sig det då för att inte "leva på annans framgång"

Pengapuss till alla politiker, asholes!
 Heja Fidde!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

är du moderat-fitta?!

2008-04-08 @ 21:31:59
Postat av: Diana

Moderat-fitta? Den har jag hört förr men nä,jag trillar inte i den kategorin!

2008-04-09 @ 09:56:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0