Den som säker han finner....eller?

Jeans är för mig ett konstigt klädesplagg,speciellt eftersom att de aldrig passar! Ändå använder jag plagget varje dag.

Det är alltid något fel; de är för små i midjan, stora om låren, plattar till baken eller gör den bred.

Jag  går in i affären och tror att jag ska hitta de perfekta jeansen. Inga passar där men i gott hopp om att

finna dem i nästa butik fortsätter jag. De sitter ganska okej men inte tillräckligt bra.

Efter allt provande, upp och ner med jeans som gör att jag får skavsår på rumpan, skorna blir

nertrampade i hälen för att de tas av och på så många gånger för jag måste ju se hur jeansen ligger över skorna.
Jag svettas som efter ett pass på gymmet, blir otroligt arg och irriterad för att inga jeans stämmer överens med min kropp. Jeansen bubblar sig i låren och rumpan ser inte ut som den brukar, i alla fall inte som jag vill att den ska se ut, men det värsta är den inte så snygga korven som lägger sig runt midjan efter att  jag andats ut för jag varit tvungen att

dra in magen för att kunna knäppa jeansen.

I mitt huvud springer tanken; Jag ska aldrig mer äta choklad!!

När man står där och drar i valken händer det.

Dörren till provrummet slits upp och personalen undrar:  -Passar de?

Av synen att döma:  -NÄ de passar inte.

Alltid slutar det på samma sätt.

Jag skäms som en hund för att jag tagit upp personalens tid med att prova hur många jeans som helst och ändå går jag därifrån utan att handla. De måste hata mig och kalla mig jeansproverskan som aldrig handlar.

I desperation köper jeansen som jag provade i första butiken. Kommer hem och provar dem och då är jag nöjd. Alla andra satt ju sämre så dessa får väl duga, hittar massa fel efter att ha provat dem en kväll så jag landar framför symaskinen. Detta kan jag fixa tänker jag men tålamodet tryter för fort.

Inget passar och jag blir sur. Det är inte mig det är fel på det är jeanstillverkarna som inte vet hur kroppar ser ut, tröstar jag mig med och går ut för att köpa en chokladkaka. Det är jag värd!


Suck från tjej som måste sy in i låren och lägga upp på längden, tack för uppfinningen symaskin!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Känner igen det där, jag är dessutom kille=)

2008-08-11 @ 12:31:58
Postat av: Amanda

Choklad är den stora boven.

Jeans är skönt, inte så svårt för mig!

2008-08-14 @ 10:28:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0