Grattis till mig!


Idag är det onsdag. Fröken Diana Skintaby-Perssons tjugoåttonde födelsedag!
Född på en onsdag, fyller på en onsdag,händer si då där vart 5-6:e år.

En regnig onsdag 1980 föddes jag, såklart föddes jag för tidigt. Hade bråttom ut, alltid haft bråttom i livet och kommer förmodligen alltid ha det.

Diana Britt-Louise Holmgren, döpt efter min kusin Diana Britt-Marie Holmgren som fyllde 13 år dagen jag hade äran att födas till denna gåva vi kallar livet.

Som om jag och Linda skulle döpa vårt barn till samma namn.
Vad tänkte mamma och moster på?


Hade en väldig kärlek till lekis.

Gillade plommon,isglass,spelade teater och var en bolltrixare.
Fräkning och blond som tusan, diaggade NKOTB och Michael Jackson.
Choklad och hubba bubba.
Tyckte Falcon Crest rockade och min första cd-skiva
var Yabba-dabba-dance. Kär i Kevin från " En härlig tid"
och låten "Inga kan älska som vi" spelades frekvent.
Mimade framför speglen med hopprep.

Tooto på Brottet, Dans i Västerhagen.
Uppväxt mitt ute i ingenstanspå ett hönseri i Skintaby
lekte krig med bröderna.

Precis som vilken liten svenne-tjej som heslt.

Kyss och hej från tjej som är lite mer vuxen idag och som önskar en trevlig födelsedag till kusinen!


Kommentarer
Postat av: Smalfet

Grattis Grattis

2008-08-20 @ 10:40:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0