Kållered, not again!

Styrde kosan mot IKEA i Göterborg igår.
Mamma,pappa, jag och Linda, hennes ide´såklart. I won´t do it again!
 
Släp på motorväg i 100 km/h skakar lite grann, jag blir kissnödigt av det skakandet, suck!
Släp från Statoil i sex timmar, Linda var stressad innan vi ens lämnat Halmstad och
det var i princip kataststrof att vi ville dricka kaffe innan besöket på IKEA.
Vi fick dricka kaffe men  först fick jag lova Linda att jag skulle lämna släpet och betala för det om vi blev sena.
 
Nu började den jobbiga rundvandringen på IKEA.
Mamma skulle ju sitta och vila överallt för nä, hon skulle givetvis inte ha med sin rulator!
Så hon dekorerade visningsmöblerna så fint, min kära mor.

Tog henne ett antal förklaringar till varför hon inte kunde sitta kvar på stolen så vi kunde hämta henne på vägen tillbaka.
Man går inte tillbaka mamma, man går rakt fram och kommer ut på andra sidan.

Fast ändå envisades hon med att sätta sig ner och säga samma sak tre gånger.
Linda hade redan löpt iväg och var bortom synhåll. Dum idé!

Pappa tyckte det var lite intressant dock att glo på allt.
LÄmnade dom i fiket!

Hittade faktiskt allt jag skulle ha, men jag höll på att glömma det viktigaste:
TV-bänken! Det var ju därför jag åkte dit. Skulle hämta den utanför butiken men den
försvann ur mitt minne, tur Linda undrade vart den var!

Väl klart skulle jag balansera fyra korvar och två franska till bilen, det gick.
Linda hade panik över släpet och om sakerna skulle ligga kvar, pappa körde för fort med släp, tyckte hon.
Fröken nojjig gav mig utbrott vilket slutade med att jag spillde kaffe över hela mig och halva bilen.
Trött som fan och somnade en stund.

Släpet var framme tre minuter innan bestämd tid. Jag sa hela tiden att vi skulle hinna!!

Kram från tjej som snart inte pallar kaoset!

Kommentarer
Postat av: Amanda

är både du och din syster nojjiga?

kommer det från mor eller far?

2008-08-27 @ 10:18:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0