Killar och tjejer!


Ja, vilken varelse är mest utomjordisk?
Så många skillnader och så få likheter, eller det kanske är många likheter,
jag kanske bara har svårt att se dom.

Killar pratar, vi lyssnar men hör inte vad dom säger.
Vi pratar, killar lyssnar men vi säger inte det vi menar, vi bara pratar.
Killar ska underförstått fatta vad vi menar, det vi säger utan ord.
Hur ska det gå ihop? No answer for that yet.

Sen det här med att dissa någon ute, killar verkar tycka det är helt ok att killen
dissar sin/a killkompis/ar  för att följa med en liten flicka hem.
Tjejer blir sjukt sura om någon stackare skulle dissa någon ute för att gå hem med någon.
Krig bryter ut, kanske inte krig men nästan.

Det är på detta plan som skillnader ligger tungt i luften.
Jag kan vid vissa tillfällen blir ganska sur om någon dissar mig just av den anledning beroende
på var , när och hur man är ute.
Är man ett flertal är det helt ok och om man talar om att man drar.
Men att bara dra i tystnad utan ens ett sms kan göra mig upprörd, speciellt om man bestämt
att man ska ha följe eller någon annan överenskommelse!

Detta föll sig ganska uppenbart i torsdags, att killar och tjejer resonerar helt olika.
"Dutt-killen" var här i torsdags och han verkade inte riktigt förstå det där konceptet att jag
var tvungen att hänga lite med mina kompisar som jag gått ut med, framför allt var det lite svårt att förstå att jag inte bara kunde gå hem si så där då jag inte ville lämna min kompis.
Nästan lite sura miner över detta vilket för mig är helt ofattbart, Hyfs kallas det även.
Han hade inga som helst problem med att  dissa sin kompis där, dessutom bor dom inte här heller.
Jag hade blivit sjukt sur om min kompis dissat mig i en annan stad!!!!
Fast kompisen verkade inte bry sig.
Killar kanske unnar sina kompisar äventyr på att annat sätt.
Kul för min kompis att få till det, medans tjejer är rädda för att gå hem själva.
I don´t know, it´s a mistery to me!

Kyss från tjej som föredrar att slippa gå hem själv fast inte med främlingar!

Kommentarer
Postat av: Andreas

vad är dutt???

2008-08-09 @ 17:56:33
Postat av: Amanda

du, vi kommer aldrig tala samma språk och aldrig höra och tolka samma mening på samma sätt.

det liksom tillhör det kvinnliga och manliga!

2008-08-09 @ 17:57:40
Postat av: Jag igen....

tänk vad tråkigt livet vore utan de andra könet?!

2008-08-09 @ 20:39:10
Postat av: Ylva

Hi hi, du är ju söt :) Hade jag vetat att du var så het på gröten... Jösses, ingen fara med mig bara najs att komma ut en sväng. Hoppas allt gick fint sen ;) Te snart!

2008-08-09 @ 21:01:51
Postat av: Diana

JAG var inte så het på gröten, jag hade nog allt kunnat stå ut några timmar till.....

Men antagligen var jag en het gröt=)

Te i veckan.

Kram kram



Dutt är något som inte avslöjas för den oinvigde!

2008-08-10 @ 19:14:21
URL: http://dianapersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0