King of pop!



50 år idag, min barndomsidol!
Michael Jackson 50 år? Sug på den liksom, jäkla åldring!

Spelade plattan Bad på min röda skivspelare, den plastigaste skivspelaren
jag någonsin ägt. Häftmassefettfläckar  på väggarna i rummet efter alla planscher
på denna tuffa snubbe.
Fan vad skön han var och fan vad skönt att vara 7 år
och lyssna på musik i lilla rummet.

Jag och storasyster diggade honom stenhårt och förgäves
försökte vi oss på att moonwalka, varkens hon eller
jag fick in den rätta tekniken, har inte provat nu på senare
år men jag tvivlar på att det går att lära sig dessa mindre tjusiga steg!

Thriller! Ja, vad kan man säga?
Bettan var rädd, jag tyckte Michael Jackson var en dum gubbe=)


Så spännande den svarta mannen var, häftiga outfits och dansanta låtar!
Nostalgitripp i Dianaland, liten flicka som redan då hade mycket god musiksmak!

Vinylskivor, inga skvallertidningar, planscher från OKEJ och vänner med MTV spelade in musikvideos.
Så många ord jag sjöng fel i låtarna, engelska kunskapen före 12-årsålder var ganska begränsad.

Dangerous släpptes, jag fick en ny skivspelare, med cd-spelare!! Lycklig tjej!!
Vilken min första cd-skiva var tänker jag aldrig avslöja.

Popkungen  på en stor scen, Bettan grät, jag skrattade nog mest åt att hon grät!

Kram från tjej som grattar denna konstiga man som ALLA känner till,även min mamma!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Firade stort till hans ära!

2008-08-30 @ 23:15:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0