Min kompis.

Har en vän, hon är sopletare.
På riktigt, hon tjänar sitt levebröd på att kolla sopor.

Hela dagarna i enda cyklar hon staden runt och kollar soprum.
I alla väder trampar hon på och tittar i olika sopkärl, B 12 och A 7 eller vad de nu heter,
hon har sagt det många gånger men jag minns inte.
Ett kärl för kartong, ett för hårdplast, konserver, glas och vanliga hushållssopor.
Det gäller att sortera sina sopor väl, lägger man fel och avslöjas blir det böter, 500 spänn.
Min kompis är miljövärd och håller koll i mitt soprum.


Jag sopsorterar, gör min vän det? Förmodligen inte lika bra som jag!
Miljön är sjukt viktig, sortera sopor, slösa inte el, släng inte skräp i naturen, återanvänd,
stäng av elapparatur, diska inte under rinnande vatten, byt till lågenergilampor.
En liten stund extra tar det men jorden tjänar en lång stund på den lilla stund!!

Kyss hej från tjej som tycker att min väns jobb är viktigt och beundransvärt!

Kommentarer
Postat av: Myzan

Tack tack!!

Vet inte om de va benämningen på kärlen du försökte nämna där men ja kan ju alltid ta d igen..

660l, 370l 0 190l.. =)

2008-08-11 @ 11:55:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0