Pallar inte!!

Jag är uppväxt på ett stort hönseri på landet i en familj större en snittet.
5 jävla ungar, en mamma och en pappa, en trädgårdsmästare och en dräng.
Pappa jobbade heltid på gården, mamma hemmafru. Konstig åldersskillnad på barnen,
äldsta nu fyrtio, yngsta 23!

Prova att hålla rent i ett hus med många rum och mycket spring, gick inte så bra.
Växte upp i kaos, allas saker överallt, inte speciellt välstädat och ingen som brydde sig.

I samma sekund som jag flyttade hemifrån blev jag pedant!
Jag hatar oordning, damm, saker som ligger framme, fläckar på skåpsluckerna och framför allt
smuts på golvet. Smuts som fastnar under fötterna och tillslut landar i sängen.
Fan vad jag hatar stök.

På riktigt så lider jag sjukt mycket av att bo som vi gör nu.
Saker överallt, inga gardiner uppe just nu, dubbla möbler, IKEA-kassar i mängder.
Dessa hemska jävla bananlådor, går inte att komma fram med dammsugaren vilket
innebär mängder med smuts på golvet.

Jag vill bara fixa allt och få det fint och städat. FLYTTA!!
Mitt soffbord är på lackning så en plastback tjänstgör som soffbord, mycket vackert!

Jag är så stressad över allt kaos och hur mycket det är att göra så jag får yrselanfall.
Pallar inte kaos, tur jag ska till psykologen idag.
Jobbigt att vara pedant i många sammanhang.

Nu är det snart dags för en hotellvistelse!

 

Kyss från tjej som inte pallar och lägger sig i sängen som är full av smuts från golven som inte är dammsugade!

Kommentarer
Postat av: Anonym

just hang in there!

2008-08-27 @ 10:16:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0