Så mycket på en söndag!



Igår var nog den mest aktiva söndag jag haft på länge.
Var hos syster och Rickard för att sy nya gardiner till de kära tu.
Fyra längder i vardagsrummet och sedan till köket.

Jävla trixigt att jobba med tio meter tyg som ska sklippas, helst jämnt,
till 2.47*25 bitar. Men det gick.
Tog sin lilla stund men tillslut var alla fyra längderna klara och
hängdes upp. Blev kanon.

Som vanligt när jag ska göra något, speciellt åt andra, var
jag nervös i början. Tänk så gör jag fel och pajjar hela tyget, eller syr helt galet.
kanske blir dom för korta.
Lite svettigt i armhålan. Första längden blev finfin vilket ökade pressen till de tre återstående.
Men dom var nöjda, då är jag nöjd.

Hann inte med köket så det blir till att sy snart igen.
En matchande löpare och kuddfodral är nu också med på listan.

Dom ska köpa lyxfotölj och kommer ha världens mysigaste läshörna!!

  
  

Over and out från tjej som faktiskt inte fick ett enda nålstick i händerna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0