I lean back!

Fyra år framåt är utstakade, eller i 3.5 fast egentligen massa år,
ja hela livet är väl planerat nu!

I januari drar jag igång.
Tre månaders förarbete med lite studier, sedan sex veckor av
annat skit.  Där efter ett års praktik, sedan två år av slutstudier så
lagom 2012 är jag färdig tandis.
Då har jag uppnått den aktningsvärda åldern 32.

Jävla lång process.
Efter det ska jag jobba några år, klämma ut en unge, gärna innan 35!
Mammaledig ett år, jobba ett och ett halv år.
Klämma ut barn nummer två. Mammaledig i ett och ett halvt år.
Ja, givetvis får jag hoppas att jag springer på en man också,
men asså, är man inte kräsen är det inte så svårt.
Jobba till 63 år.

Där emellan ska jag oroa ihjäl mig om mina barns påhitt,
jobba som en tok, åka på vintersmestrar, få barnen att flytta samma dag de fyller 18!
Sen ska jag bli gammal, gråhårig, ensam och undrar varför i helvete
mina barn inte hälsar på mig. Fundera över om jag är nöjd med hur jag levt mitt liv.
Sedan vänta på döden.
Jävla spännande och jävla svenningt!

Kram från tjej som känner en viss lättnad i att ha framtiden planerad, iaf de kommande fyra åren!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0