Kladd, big no no!


Pepparkakshus försökte vi oss på igår.
Gick väl ok, kanske inte den snyggaste kreation jag gjort
men Theo var nöjd.
Himla solidarisk pojk.
Jag sa:
Jag kan inte lova att det blir bra.
Det gör inget, san han, jag lovar det gör inget.

Marielle ville mest banka sönder med sin kavel.
Hon hade lite deg fast den var överallt förutom
utkavlad på bordet.
I håret, i munnen och på golvet. Det blev inga pepparkakor.


Brände mig på limmet, smällt socker, varmt som fan.
Kletade lite mycket lim på några ställen och
kristyren var inte så vacker heller.
Theo gjorde nonstoppen fint, fast dom tog slut.
Lilla Marielle ville hellre stoppa dom i munnen
än på huset.
 
Men det var mys. Och Theo bjöd på muffins han bakat till kaffet.
Jag som faktiskt inte äter socker hade inte
mage att tacka ner till hans chokladmuffins med strössel.

Puss från tjej som gillade muffinsen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0