Muuuuu.....


Ringde mamma innan, måste ju hålla reda på sina föräldrar.
Frågade vad dom gjorde och vad dom gjort idag.
När mamma berättade att dom varit på julmarknad slog det mig plötsligt att det fan
inte är så konstigt att många av mina vänner inte fattar vad mamma säger.
Idag var det så att jag knappt fattade, hon pratar skithögt men ändå grötar hon.
Mina vänner skyller på hennes grova skånska men idag vill jag nog påstå
att det mest beror på hennes sludder när hon i samma andetag som
hon pratar ska minnas vad hon ska säga!
Dom hade varit på julmarknad, det kunde jag urskilja och när jag ringde så åt dom.
Kossaris och wåk, sa hon.
Kossaris?
Ja, de vet, sånt där smått ris.
Cous cous?
Ja just det, och wåk!
Det heter wook.
Skitsamma!

Så frågade hon vad jag gjorde.
Berättade att jag precis varit och hämtat tågbiljetter och var på väg hem.
Hon frågade varför jag skulle ha tågbiljetter och jag förklarade.
Jag visste att i samma stund som jag sagt sista ordet i meningen skulle mamma säga :VA?
Så fick jag ta allt igen och då undrade mamma om Linda var fri från jobbet idag.

Får jag prata med pappa?

Kram från tjej med trög mamma och pratglad pappa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0