PTS!


Jag hatar, verkligen hatar alla dess snorungar,
företrädelsevis pojkar som smäller smällare.
Jag blir lika livrädd varje gång jag är ute och går och
upptäcker dessa ungjävlar med tändare, smällare
och det smattrande ljudet!

Förra året vid den här tiden var jag ute på promenad
och tre pojkar kastade en smällare PÅ MIG!!
Tro att jag blev sjukt arg.

Och surkärrning som jag är stannade jag och skällde lite.
Frågade vart dom bodde och sa att vi minsann skulle gå
hem till deras föräldrar och prata med dom.

Det kan faktiskt vara farligt att kasta smällare på folk,
tänk om min jacka hade börjat brinna.
Eller om jag var en gammal tant, jag kunde dött av chock!!

När jag gick där ifrån, efter att pojkarna lovat
dyrt och heligt att inte kasta fler smällare,  dog jag lite av mina egna
kärringfasoner och kände mig som den där jävla tanten
som skällde på oss när vi var små och pallade äpplen!

Och visst fan kastade dom demonstrativt en smällare när
jag vände ryggen till. UNGJÄVLAR!!

Puss hej från ljudkänslig tjej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0