Det heter ju inte schlagerfestivalen längre! (10 februari)

Gjorde det som varje svensk bör göra varje år, kollade på melodifestivalen. För mig är det verkligen typriskt svenskt och där till hör också klagandet om att alla låtar är skit och ingen är någon schlagerlåt. Hallå!! Det heter ju inte schlagerfestivalen längre och det finns väl en anledning till det. För mig som anser att det är omöjligt att tävla i musik var det ju lättare att de höll sig till en genre, alltså tillägnat schlager.
Fastnade inte direkt för någon låt igår, de ska vara Suzzie Tapper då, =) himla nice röst men inte så mycket mer än det.
Amy Diamond skulle ju självklart vinna men jag är ganska säker på att Carola och Andreas Johnsson kommer kamma hem det hela och då skulle de knappt ens behöva sjunga. Det finns ju en anledning till att Carola är joker, Sverige måste ju kvala i år och vem har då störst chans om inte Carola!
Inte min musik för fem öre det material det tävlas med i TV , men jag är öppen för förslag!!

Annars var det dock en hemsk lördag, låg i sängen med grym huvudvärk i princip hela dagen och slummrade till emellanåt, dock låg min mobil och vibrerade på soffkanten konstant (kändes det som) mellan 15-16. Sjukt jobbigt!!
Kvällen slutade med att jag la mig förbjudit tidigt men inte kunde jag somna då!

Haft vilovecka ( var sjätte vecka är det vilovecka) i träningen nu och ärligt talat har det varit väldigt skönt, bara vara fri och ledig=) Dags att sätta igång med träningen idag igen men jag har nog blivit lite lat av denna ledighet!
Bara ta mig i kragen och sätta i gång igen. Om fem veckor är det ju vila igen, hihi.

kyss o hångel!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0