Grannar!


Grannen under mig är en riktigt ragata!!
Hade bott här i typ tre dagar när hon klaga på att vi gick för hårt i golvet. Mötte henne i trappen och hon sa att jag hade väldigt hårda hälar. Blond som jag är tänkte ja "hur kan hon se de, jag har ju sockar på mig". Men hon menade ju såklart att jag går hårt på golvet. Då kan jag ju tillägga att jag faktiskt inte varit i lägenhet dessa dagar då jag dagen efter  inflyttning var några dagar hemma hos mamma och pappa.
Sen har hon nog skällt på mig tusen gånger. Jag pratar för högt i telefonen när jag är på balkongen säger hon och så ber hon mig hålla käften! Jag får inte röka på balkongen för då går röken in till henne, inte grilla på gården och sen är det ju ett väldigt problem att jag och syster är ute så mycket på dagarna för hon kan inte se skillnad på vem av oss det är som springer i trappen!!!!
Innan jag går hemifrån lyssnar jag noga så hon inte är i trappan och skulle hon va det står jag innanför dörren och trycker tills hon är borta. När man stöter på henne i trappen är hon antigen en surfitta och klagar över något eller så har hon fått kuk kvällen innan och då är hon urtrevlig. Känner mig som en  hycklare när jag står och pratar med henne.
I veckan mötte jag henne och hon var så himla trög. Någon har ställt ett askfat utanför  entrédörren och hon verkar tro att vi alltid röker där nere så hon påpekade vänligt att vi skulle fortsätta med det. Det är så skönt för henne att vi inte röker på balkongen längre, ingen rök som går in i hennes lägenhet.
Då ville jag bara skratta åt idioten. Vi röker enbart där nere när vi har kompisar här så mina övriga cigg, säkert 10 st om jag är hemma en hel dag, röker jag på balkongen!!
Den inbillningskärringen kan äta min varma bajs.

Anledningen till att jag kom att tänka på henne idag är att jag vet att värsta utskällningen väntar. Våra värmeljushållare i glas på balkongen har blåst ner inatt och såklart ligger det skärvor på hennes balkong!
Hade det varit hos en annan granne hade jag plingat och berättat läget, folk kan ju faktiskt skära sig. Men jag är så hemsk så jag tycker gott att hon kan få smaka på lite smärta!! Skulle jag plinga på hos henne för att vara snäll och tala om det hade hon skällt i vilket fall som helst så då kan hon lika gärna bli lite extra uppretad den äckelhoran!
Jävla surkärring, ska jaga iväg henne en vacker dag!


Kommentarer
Postat av: Anonym

du är en ragata som kallar din granne för surfitta!!

2008-02-24 @ 13:50:56
Postat av: psycho*is*

vissa grannar är roliga som fan men vad ska man göra utan dom ..
men du har fått en snäll granne

2008-02-25 @ 19:48:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0