Jämställdhet!


I lördags kom ämnet jämställdhet upp. Jag finner det ganska roande att så fort ordet nämns handlar diskussionen om kvinnor, framför allt i arbetslivet, att de tjänar mindre och att det finns färre kvinnliga chefer. Och då är det ofta män som inleder med detta argument, varför förstår jag inte.
Klart att det här med lika lön och jobbpositioner är viktiga frågor men det finns ju betydligt viktigare saker som fígurerar i vardagen.

Jag som kvinna har aldrig upplevt det där med diskriminering pga av könet, i min familj var det mamma som var boss och det har gett mig en grund för att faktiskt se att kvinnor klarar mycket.
Det är bara för oss alla att acceptera att vissa saker sitter i sen urminnes tider !
Klart som korvspad att jag har sämre fysiska förutsättningar än de flesta män. Tänk om Sveriges brandförsvar, militär och polis skulle kvoteras och till hälften bestå av kvinnor. Halva Sverige hade ju brunnit upp för att de flesta kvinnor pallar inte det fysiska och faktiskt inte det mentala lika bra heller!
I krig hade vi gått under och det kriminella buset hade härjat fritt på gatan så vad hade vi haft för nytta av jämställdheten då?!

Jag skulle ju aldrig palla bära fem meter slang med sprutande vatten och skulle jag lyckas få ner en buse på marken hade jag behövet bruka så mycket övervåld med min batong att stackars mannen hade blivit diskriminerad. Jag hade inte heller pallat springa runt i feta kängor med en AK-5:a i famnen! Där är det ju solklart att männen har ett fysiskt och mentalt övertag! Inte fan kan jag släcka bränder genom att "tala dom till rätta", haha!

De som lider mest att av det inte råder jämställdhet är ju de, både män och kvinnor, som inte kan acceptera de olika förutsättningarna och inse sina begränsningar!
Gör vad fan ni vill och det ni klarar av, thats it!!

För mig finns det ingen jämställdhetstvekan utan bara massa självklarheter!
Kvinnor måste sluta tycka synd om sig själva och framför allt sluta hugga varann i ryggen! Tjejerna pajjar så otroligt mycket för varann så om kvinnorna gör som männen och håller varann om ryggen istället för att racka ner på varann finns det nog många saker som löser sig av sig själv!

Sen finns de ju massa saker som kvinnor är bättre på, är det någon av dom kvinnorna som reflekterar över det och försöker hjälpa männen i den situationen? Skulle inte tro det.
Kvinnor är ego och vill bara ha och ha, stackars dessa underlägsna män som finner sig i det!

Skulle inte för allt smör i Småland bli en rabiat feminist som slänger behån och låter djungeln av hår växa här och där, inte heller sluta bruka uppfinningen smink.
Om man inte använder behå för man hängpattar, det lärde jag mig av Kamratposten när jag var liten och använder man inte smink kan man inte spela på sin sexighet!

Precis nu greppade jag mannens kuk och högg mina könslikar i ryggen!

Jag är en person, för klen för att vara brandman men med den otroliga gåvan att kunna föda barn!!
Peace out--jag hyllar männen och förblir en prinsessa!!


*På kortet är  jag tio år och spelar prinsessa i "Åsneprinsen" där jag i slutet blir räddad av min prins, ha ha!
Sagor är underbara.


Kommentarer
Postat av: Anonym

You f*cking go girl!

2008-02-25 @ 11:54:42
Postat av: Anonym

rosa till pojkar-blått till flickor!

2008-03-01 @ 18:44:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0