Månförmörkelse!!


Sagt och gjort gick vi uppa 03,40 i morse/natt. Ställde min väckarklocka vilken jag aldrig ställer annars då jag alltid använder mobilen men den var jag tvungen att ställa på åtta eftersom att jag skulle till ssk kl tio. Ville ju inte riskera att jag inte kom upp och kunde ställa om klockan.
Fattade typ inte ett jota hur man satte igång larmet på den men Fredrik hade koll =) Dessutom kollade jag och Fredrik på tv och jag kunde fasen inte somna så vid halv två kände jag mig lite stressad att somna, speciellt eftersom att Fredrik påpekade att vi skulle upp om två timmar=)
Aldrig vaknat till min väckarklockan innan och höll på att få en smärre chock när jag vaknade av buzzet och stackars Fredrik hojtade på mig, var ju så trött att jag knappt fattade vad som hände!!
Masade mig upp ur sängen och tyckte det var sjukt spännande att se månförmörkelsen.
Filmade månen innan vi gick och la oss och tog några mindre lyckade bilder. Tänkte ju att jag skulle filma hela proceduren när månen skuggades på jorden så jag var ju smart och förberedde mig genom att ställa kameran i hallen och dessutom var jag ju tvungen att ställa fram kikaren och syster timade kaffebryggaren.
Blev lite skräckslagen när jag tittade ut genom fönstret och inte kunde se månen, blev lite förvirrad om vilket vädersträck den skulle befinna sig i så jag och Fredrik vandrade ut mitt i natta för att hitta den jävlen men nä, det var så molningt ute att vi inte kunde se månen.
Kände mig ganska snuvad på konfekten och de fanns ju inget annat än att gräma sig över att man gått upp och gå och lägga sig igen. Såklart kunde jag inte somna om på en bra stund, stressande som tusan då jag skulle ju gå upp klockan åtta igen.
Tjena, jag vaknade tio över tio och dumma jag måste missat när klockan ringde. Försov mig ganska grovt och jag har nog inte försovit mig sen gymnasietiden eller något.
Sjukt dåligt samvete mot ssk och ringde hennes telesvar. Som tur var ringde hon upp mig ganska snabbt och allt löste sig!! Hade varit hemskt om hon hade suttit där och väntat  på mig.
Men allt det här är ju månens fel eller rättare sagt molnen, dumma dumma!!
Nu måste jag vänta till 2010 innan samma tillfälle dyker upp igen!

Denna dagen började ju mindre bra och jag har redan rökt för många cigg, sugen på mer kaffe men jäkligt pepp för träningspasset i eftermiddag trots att jag har grym träningsvärk i överkroppen sen det nya passet igår.
Utan smärta kommer man ingen vart=)

Over and out!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0