Mongovagnar och självscanning!



Jag och sambon var och handlade nyss, som vanligt hamnade vi på Willys Flygstaden.
Trots att vi varje gång gnäller lika mycket på deras jäkla ombyggnad. Ett gott skratt fick vi iaf när vi upptäckte att Willys bytt ut sina vanliga kundvagnar till några konstiga muppiga tvåvåningsvagnar som till råga på allt är röda!!

Själaglad blev jag när jag klev innaför dörren på Willys och såg stället med självscanningsapparater, sjukt spännande. Klart vi (jag) ska ha en sån. Min bättre/sämre hälft var inte lika imponerad men som vanligt fick jag som jag ville efter att proklamerat hur bra och smidigt det är och man spar mycket tid! ( Vad vet jag egentligen om det, aldrig gjort det ju).

Gick med spännande steg och sköt på den röda mongovagnen med min självscanner i högsta hugg. Här ska det blippas och grejas, värsta grejen ju!

Trodde iaf jag men shit vilken besvikelse det blev och stressigt som fan då den andra halvan av oss alltid ska stressa genom butiken och hämta det som behövs och bara slänger ner det i vagnen. Det funkade ju inte alls nu, nä jag skulle ju blippa allt och sen skulle det packas någorlunda bra i kassarna med. Eftersom att vi alltid handlar så mycket fick vi ju trångt om plats i "the smart cart" och efter en stund var vi på bristningsgränsen och min andra hälft suckade som aldrig förr och tyckte att det var en sjukt dålig ide´men jag var ju tvungen att försvara mitt beslut om hur jävla smidig det är.

Den röda mognovagnen var fullsmockad och överallt var det byggubbar och diverse andra ställningar så jag lyckades ju såklart vara i vägen för en del och de bara tittade på mig och suckade, en tant stirrade lite och sa:
- Herrejösses!
Ät min varma bajs tänkte jag och hämtade upp en suckande liten stackare vid kassorna som stod med massa grejer som inte fick plats i vagnen!!

Äntligen klara, inte behöver vi stå i kö heller sa jag, det behövs ej om man ska betala med kort. Synd bara att jag inte fattade ett skit om hur man skulle göra. Där stod jag handfallen med en överfylld vagn och självscannern lite pinsamt  i handen.
- Vad gör jag nu, frågade jag nån tant och genast haffade en gubbe mig och shit pommesfrites vad jag inte riktigt kunde hänga med i hans tempo. Vid det här laget kom dessutom den nervösa Diana fram och jag svettades som ett as och kände hur röd jag blev i ansiktet. Stackars blond liten flicka som inte fattar=)
Lyckades dock fixa betalning och hela kittet med hans hjälp men jag var så röd i ansiktet då att jag sa tack för hjälpen utan att ens titta på honom!!

Klart att jag i bilen sen var tvungen att påpeka att det inte var självscanningen i sig som var problemet utan det faktum att Willys bygger om och mest berodde det på att vagnen var för liten, det är faktiskt sant också.
Blir nog självscanning nästa gång med!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0