Premiär för "Nya" Willys ikväll!


Pappa ringde i eftermiddags och frågade om jag ville följa med och kolla hur det blivit nu när Willys är färdig med sin ombyggnad, premiär idag ju. Nej pappa, det är jag inte sugen på!
Men sen ångrade jag mig och bad dom köra inom och hämta mig, detta skulle jag sedan ångra när jag kom fram till parkeringen på Flygstaden. Fullsketet överallt, varenda liten p-ruta upptagen och kön till Willys skojar man inte bort. Vi va nog där ganska så exakt prick 18.00 och stod i den där kalla blåsiga kön i säkert en halvtimme innan vi kom in. Jag kände mig väl inte jättepepp på att stå där men min pappa tycker de är kul när det händer saker och de va ju inte så att han tvingade med mig så jag hade inte mage att gnälla.

Men det fanns en hel del andra som gnällde!! Det ojades och uschades överallt ifrån kön," fy vilken kö, usch jag orkar inte stå i denna kön, varför är det så mycket folk, varför åkte jag hit, varför ska man köa för att handla?" Där ibland var nog min mamma den som klagade mest!
Nä varför står ni kvar där om det är så himla jobbigt? De va väl knappast någon som tvingade er att ställa er i kön, Maxi ligger ju rakt över vägen, gå dit och handla om det är så jävla jobbigt. Pajja inte min pappas känsla att av det är något nytt på g och han faktiskt tycker det är lite kul=)

Sen va de ju så typiskt svenskt att så fort någon trängde sig i kön eller lyckades komma in snabbt stod folk och klagade ganska högt på att den och den trängde sig. So? Va ska de andra göra åt de, spring efter de som trängde sig och skäll på dom!!

Kön var värre än Ge-Kås en lördag och de släppte bara in ett fåtal personer åt gången. Självklart blev vi stoppade precis framme vid dörren och med min vanliga tur skulle det ju så klart fotograferas just då. Tjena där står Diana, frysit i en halvtimme, håret blåst all världens väg, framför allt luggen då sen gårdagens misslyckande med saxen. Kul, så himla kul, bara att le och se glad ut, pappa log iaf stort!!

Väl inne på Willys var de soft, inte så mycket folk. Jag skulle ju bara handla mjölk så jag struntade i att hämta en självscannings-apparat men jag hittade så klart massa annat jag "behövde". När jag kom till kassan och såg kön var jag snabb i att ändra mitt beslut och gick o hämtade en blipp-blipp. Smidigt som tusan ju, blippa, ner med det i kassen, hänga upp apparaten, dra kortet, betalt och klart. De tog mig sammanlagt två minuter sen var jag klar i kassan och ute. Pappa och mamma stod i kön och efter 20 minuter pallade jag inte vänta längre. Gick och hämtade en blip-blip, scannade pappas varor, han var lite motvillig till detta först men när vi fem minuter senare var ute tyckte han det var smidigt som tusan.
Idag funkade blippandet alldeles utmärkt, önskar att min sambo var med och såg tjusningen med konceptet då det inte gick så bra sist!!

När man gick ut fick man dessutom en presentpåse av Willys, gulligt och väldigt uppskattat.
Knäppte ju så klart några bilder med mobilen på den hemska kön men tyvärr kan jag inte dela med mig av dom då jag inte fattar vilken sladd som ska in i vilken ände i telefonen och datorn men ni kan säkert se de i Hp i mån, håll utkik efter mig precis i ingången, hihi.

Det värsta av allt är att jag faktiskt ska bege mig till Willys en gång till nu, Anna som ringde och tjatade med mig.
Men de kan ju bli skoj...eller något!

Over and out från Diana som idag fått en lagom stor dos av mamma=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0