Do´s and dont´s




Min kloka mamma
sa till mig en gång:
Ha ha! Nä, min mamma är varkens klok eller skulle komma med
några visdomsord, aldrig någonsin.
Men det låter fint att börja meningen på det viset=)
Så here we go agian:

Min kloka mamma sa till mig: Det är dig själv du ska leva med hela livet och
inför dig själv du skall stå tillsvars, den enda som alltid finns med dig genom
hela livet är du själv! Värna om dig själv, tro på dig själv och behandla
dig själv med respekt.  Ta din plats, ingen skänker den till dig!

Min kloka mamma så även (nä, hon har inte sagt detta heller):
Omge dig med det som gläder dig, det som ibland gör dig lessen
ska du sålla bort, avsett om det betyder en hel del just nu mår du, kära dotter,
bättre i längden av att omge dig med det positiva och energigivande.

Min kloka mamma (sorry,men jag ljuger igen) sa till mig när jag var lessen
att , för känslomänniskor som du Diana, som bryr dig, tar åt
dig och i grund och botten kanske inte alltid är stabil,  är det extra viktig 
att tänka på vad du omger dig med.
Att låta livet gå upp och ner genom saker du kan påverka är dumdristigt.

Min kloka mamma har sagt många bra saker som jag ska leva efter och förmedla till min lilla dotter!!

But who gives a shit? Be true to your self and you must answer to no one!

Kram från tjej som har ont i ryggen av de hugg hennes kompisar utdelat men som trots detta
är vid gott mod och eliminerar riskerna för känslosvall och nedstämdhet!

Ps. Tror det bor en liten hämndlysten tomte i mig men jag ska försöka hålla mig
and be the better and bigger person. Jag vill vara den!!

Kommentarer
Postat av: Myzan

Ber om ursäkt om ja har huggt.. huggit.. Hur stavas d? Jaja, i ryggen iaf..

2008-07-11 @ 22:59:21
Postat av: Diana

du ska inte ta det personligt kära du=)

men ja tycker så i allmänhet, gällande detta i synnerhet.

2008-07-11 @ 23:16:42
URL: http://dianapersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0