Fiskelycka!



Såhär på sommarkvällarna så är de rätt nice att fiska lite, framför allt meta.
Sitta skönt med en kopp kaffe och filosofera lite. Tyst,lungt och skönt!

Men jag sitter ändå med en liten spänning, tittar stenhårt på flötet och väntar på en rörelse.
Inte så ofta jag får fisk( som tur är) men varje gång det nappar rycker jag som en tok i spöt och
skriker på pappa. Han måste komma och fixa med fisken, kroka av den och så.
Helst ser jag att pappa får loss kroken utan att trasa sönder munnen så
att stackars oskyldiga lilla fisken kan slängas tillbaka ner i vattnet.
Efter detta kommer nästa hemska procedur, agna kroken. Helst med mask.
Levande mask!!
Detta får såklart pappa också fixa. Pallar inte ta i en levandes fisk och avsluta dess
liv när den träs på på den lilla men vassa kroken. Stackars mask!!
Uschabuscha. Många säger att jag inte borde fiska eller åtminstone fiska utan krok
så slipper jag allt det hemska, visst, det är en ide´men det är
ju en liten tjusning i det där med att man kanske får napp.
Sitter där i min egna lilla värld och tänker, tänker,tänker och vips så rör sig flötet och
fokusen på det är total. Spännande=)

Kommit på många bra lösningar under mina fisketurer
och tillslut kommer jag lösa världproblemen.eller ja, iaf mina problem.

Jag och söta killen på bilden har en interntävling om vem som får flest
fiskar i år, han leder! Troligtvis vinner han också.


Kyss från tjej som gillar vatten och skog i finfintväder!

Kommentarer
Postat av: Anders

Jag har läst din blogg varje dag i nästan ett halvår nu. Blir kär i dig=)

Hur vinner man Dianas hjärta?

2008-07-13 @ 21:28:30
Postat av: Amanda

Stackars mask,stackars fisk.

stackars din pappa

2008-07-13 @ 23:12:03
Postat av: Diana

Dianas hjärta vinner man inte, de e Diana som vinner andras hjärtan=)



Min pappa e snällaste pappan!

2008-07-14 @ 18:54:03
URL: http://dianapersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0