På Fågelvägen 6 f

våning 1 bor en hemskt jobbig kärring.
Ja, hon är faktiskt en kärring, en gnällkärring som jag är nedrans trött på.

När man möter denna tant i trappen eller på gården ska hon samtala så käckt
och vara trevliga men på balkongen är det andra bullar.

Så klart gäller det min hemska dåliga last rökning!
Var ett tag sedan hon gnällde så det var väl dags idag igen, även hon måste ju få lite
utlopp för sin ilska.
Ge den gärna till mig, I don´t give a fuck.

Ja ja, jag gick ut en halv sekund efter att min syrra varit ute och rökt.
Direkt hörde jag satkärrings röst:
- Rök inne i lägenheten för fan, jag är inte intresserad av er jävla rök.
JAG ÄR INTE INTRESSERAD AV DITT JÄVLA GNÄLL!! Fast det sa jag inte=)

Mesig som jag är fimpade jag och skulle precis gå in när hon säger:
- Ja, fimpa nu och håll dig inne för fan! Man kunde lika gärna gräva ner er direkt!

Suck, suck. Hyresgästföreningen säger att man får röka på sin balkong!
Tantbajskorvskärringsglädjedödareickerökareutanförståelseskitpådig!!

Nu vågar jag inte gå ut, hon har en tedens att höra när jag stänger min lägenhetsdörr och
när jag passerar hennes dörr känner jag dom elka blickarna genom kikhålet!


Bortsett från henne trivs jag jävla fint här uppe på Rotorp!

Kyss hej, dags för film!


Kommentarer
Postat av: sandra

ha ha, henne skulle jag vilja ha som granne. kul att ha någon att käbbla med!

2008-07-16 @ 17:15:06
Postat av: Diana

Du får gärna bo hos mig i en vecka så kan du käbbla bäst du vill. Sen får jag all skit=)

2008-07-16 @ 17:47:44
URL: http://dianapersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0