Pappa!

Fick ett mess nu på av min storasyster!
" vad gjorde pappa under sin hjärtoperation?".
Lessen Bettan men ibland är du verkligen din mammas dotter=)
Sånt kommer man ju ihåg!

Minns det som om det vore förra veckan hemskt som fan men i efterhand finns
det trots allt lite komiska inslag också. Viktigt att ta vara på dessa så man inte går under!

Varit i skolan med Linda "Alex mamma" Hultgren och var på väg hem när storasyster ringde.
Minns att vi pratade om diskställ för hon hade ett relativt nytt förhållande och fixade lite i hans ungkarlslya=)
Jag blev helt förvirrad och gick ifrån Linda och min cykel men hon fattade allvaret och knatade efter, med min cykel.
Lillasyster hade för första och förmodligen sista gången glömt sin mobil hemma och jag fick jaga nummer till skolan.
Fick tillslut tag i henne och vi var så snabba med att ta oss till sjukhuset att vi faktiskt kom före ambulansen med min pappa. Men när han kom var han helt lost i kastrullen. Min fixarfrasse till pappa hade varit på taket o svimmat. Vila tyckte han att han borde göra, inte hans kompis, tack och lov som larmade.

Pappa var tjockt hög på morfin och mitt i allt kaos samtidgt som han kräktes i sjukhusets spysockar, där jag och Linda H stod och höll dom kom han på att Linda är ju så lång och nu står hon där vid sängkanten som en liten liten docka och det tyckte pappa var jätteunderligt. Han skrattade lite.

Vi lämnade pappa att vila lite och tog en fika, när vi kom upp igen kom det gröna gubbar ut ur pappas rum och jag frågade mamma vad som hände. Då säger hon att pappa började spy coh hon gick ut. Då kommer dokton in och förklarar att hjärtat stannat igen och dom fick defibrillera igång honom. Heja mamma!!
Tillslut bestämdes det att han fick åka övervakade till Lund i ambulans. Dom kopplar upp pappa och sätter på massa grejer och ambulanspersonalen kommer för att hämta pappa.
Trevliga snubben Ingvar Persson slänger ur sig kommentaren: det ska bli trevligt att få en liten åktur på detta sättet!
Precis min pappa skulle säga så,han vill aldrig vara till besvär den segisen.
Blev by-pass i Lund och det är verkligen så jäkla high-tech nuförtiden, helt otroligt vad man inom medicin idag kan göra!
Pappa blev efter en kort stund gamla vanliga farsan igen, kanske till och med lite bättre=)



Helt återställd med ett fett ärr, (det är manligt,pappa)och det slutliga testet som bevisar att hjärtat
är precis som det ska!

Massa tack från tjej som är glad för allas hjälp och otroligt tacksam
för alla forskare som hittat alla dessa knep och otroliga livsåtgärder.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0