" Puss eller kram"- eller både och!


Det finns en sak jag verkligen inte kan förstå!
Det här med avslut i sms och på msn and everywhere som inte är på "riktigt".
Från folk man inte känner.

Det händer ju att folk bara vips lägger till en på msn och självklart är
det alltid kul att dösnacka lite med folk (ja, det är bara det manliga könet som lägger till tjejer).
Jag vill absolut inte vara otrevlig och lite tid har jag alltid över.
Men sen när konversationen ska ta slut blir jag helt förbryllad.
Nästan alla skriver puss eller kram och i värsta fall både och.
Fattar verkligen inte varför.
Jag är hemsk och skriver inte det tillbaka, det är inte precis så
att jag går runt och pussar och kramar främlingar jag möter på stan!
Förutom möjligtvis på lördagar då........... ha ha!

När jag inte skriver det tillbaka kan en del fråga:
Inte ens en liten kram eller en puss på kinden?
NO THANK YA`!

I ett sms från en kille som letat upp mitt nr fick ja i det avslutande messet en puss.
Då skrev jag tillbaka att det inte är ok att skriva puss till folk man inte känner.
Svaret blev då:
Jag är europe´så jag menar kindpuss.

Jo, jag är också rätt europeisk men nä,
jag är rätt jävla svensk också så ett handlag får det bli!!

Självklart skriver jag kram till mina vänner, men dom skulle jag
krama på riktigt också!!

TusenmiljonerpussarochkramartillALLA!!
Och ett stadigt jävla HANDLSAG!!

Kommentarer
Postat av: en som skriver puss i sina mess till folk

puss på dig söt tjej.

2008-07-03 @ 21:50:15
Postat av: Anonym

fan vad sant.

varför gör man så?

har nog alltid av ren reflex skrivit samma fras tillbaka när ja fått den.

men nä, inte skulle ja svänga runt med pussar och kramar bara så där i "verkligheten"!

en kram tycker jag att du kan ta emot från mig nu:

kram!

2008-07-06 @ 16:39:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0