Tändare....

......har en tendens till att sluta funka när dom verkligen behövs!
Antingen har man på tok för många tändare och dom finns överallt eller så har man ingen alls,
ingen som fungerar iaf.
Innan var jag en riktig samlare och på något sätt lyckades jag alltid "sno" andras tändare, i skolan
på fikarasterna lånade man någons tändare,glömde lämna tillbaka och det hände mig jämt.
Tändarna hade ett eget kretslopp och bytte ägare några gånger tills den återkom till första ägaren.

Nu har jag en,eller rättare sagt två och båda är så opålitliga, senaste veckan har jag varje dag
tänkt att jag ska köpa en ny men glömmer det varje gång.
Så nu kommer desperationen, hemma utan tändare är en smärre katastrof i en rökares liv.
Finns egentligen bara två alternativ:
Antingen sätter man igång brödrosten, väntar på att den blir röd och sen får man trycker ner ciggen
och vara så försiktig att man inte bränner ansiktet. Med min stora näsan som
är några millimeter extra ut från anisktet gäller det att passa sig.
Pallar man inte brödrosten är det andra alternativet att sätta igång en spisplatta,vänta på
att den bli lagom varm, trycker ner ciggen, dra in ett fett bloss, akta näsan och hakan!
När man på ett av dessa sätten fått glöd på ciggen gäller det att kuta snabbt genom hela lägenheten,
ut på balkongen , andas ut det feta blosset och hoppas på att tanten under inte uppmärksammet allt ståhej
och öppnar sin dörr för att klaga.
Har jag haft detta meck med att tända en cigg vill jag ju gärna njuta av den i lugn och ro.
Ett annat alternativ är ju förstås att gå ner till Statoil och köpa en tändare men vem pallar? =)



Puss från tjej som faktiskt köpte 5-pack tändare på Netto igår men gissningsvis
är dom inte så pålitliga!

Kommentarer
Postat av: Annapanna

Hej där vännen!

Sluta röka så slipper du beskymmer med tändare. ;-) Den har du aldrig hört förr va?!

Hur var det på Springsteen?? Johan var helt salig.

Kram!(för jag vill faktiskt ge dig en:))

2008-07-07 @ 16:35:29
Postat av: Diana

sluta röka? vad är det? aldrig hört talas om det innan!! My God I wish I could!!

jag bestämde mig i början av veckan för att inte åka med,palla 52000 pers liksom! sålde min biljett till grannen och

svor mig blodig av ånger när jag dagen efter läste tidningen=)

2008-07-07 @ 18:59:12
URL: http://dianapersson.blogg.se/
Postat av: Diana

förresten,tack för kramen, den tar jag gladeligen emot och ger dig en i retur=)

2008-07-07 @ 18:59:51
URL: http://dianapersson.blogg.se/
Postat av: Anonym

haha du ser ut som en 14is på bilden! hehe

2008-07-09 @ 14:14:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0