Trångsynt!



Sjukt uttråkad tidigare ikväll och bara måste göra något.
Tog mitt skissblock och några pennor, jävligt ovässade blev jag varse om senare.
Gick en sväng och tänkte hitta en schysst vy, hamnade i en park.
Ingen schysst vy direkt men va fan, träd går alltid att blya fram på nåt sätt.

Tydligen inte ok att sitta ute med block och pennor.
ALLA glodde lite suspekt och ett par gick förbi, tjejen sa lite diskret
(nte tillräckligt diskret för att jag inte skulle höra men jag antar att det kanske var lite
meningen att jag skulle uppfattat vad hon sa) till killen:
Brukar inte knarkarna vara i Norre Katts park nu för tiden?

Tjena vad jag måste vara knarkare för att jag väljer naturen istället för mitt skrivbord.
Trångsynt jävel, tänkte jag och givetvis började jag fundera på om
jag kanske är trångsynt.
Var tvungen att leta fram betydelsen på ordet för att förstå innebörden.

Trångsynt:
Att ha svårt att acceptera/överväga att åsikter och tankar som inte stämmer överens med de egna kan vara rätt, eller ens spekulera ifall det kan ligga någonting i dem.

Till min stora förfäran upptäckte jag att jag nog fan är lite trångsynt.
Men det beror enbart på att jag alltid har ( läs: vill ha) rätt=)

Det kan vara farligt att alltid tro sig ha rätt. Att disskutera med fel
peron kan leda till käftsmällar!

Kram från tjej som tror på karma, så håll i hatten; du kommer få så jävla ont!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0