Beslut ger konsekvenser!



I går beslutades det att fröken Diana- noll kunskap i köket- Skintaby Persson ska laga midsommarmaten i systerlägenheten på Fågelvägen. Bad misstake skulle jag tro.
Men alternativen har liksom inte infunnit sig då både jag och syster inte
direkt pallat engagera oss i att fira den dag som bidrar till att det blir allt mörkare och sommaren är på väg bort.
Mamma och pappa överger oss för släkten i Skåneland och de styr kosan mot Ödåkra i Helsingborg.
Bara namnet avslöjar ju de roliga aktiveterna som sker där! No thanks, jag stannar hemma!

Ingen äckliga sillatallrik ska serveras i mitt kök, sillen är skitnasty med den vidrigaste konsistens som kan
finnas i mat. Fy fan!

Nypotatis blir det så klart, skitbra för jag slipper ska de små rackarna, bekvämt bekvämt.
Kött får det bli till men vad vet jag inte riktigt ännu. Ligger en köttklump i kylen. skinkytterfilé misstänker jag att det är.
Något ska jag väl kunna åstadkomma av denna köttabit. Lite krydda, en lätt bryning och in i ugnen. Måste ringa mamma och fråga om temperatur och tid. Ett stort problem är det faktum att jag avskyr att ta i kött och då jag misstänker
att någon form av marinad måste smörjas på köttet finns det väl en risk att fingrarna måste användas i närheten av det döda köttstycket. Mummafuckingkardemumma!

Det ska nog gå bra för mig, hur svårt kan det vara liksom och med tillräckligt mycket sås
smakar det nog finfint!! Systers beslut om att jag ska laga mat kan ge henne ödesdigra konsekvenser
men man får allt snällt ta konsekvenserna av sina beslut. Inte mitt fel!!

I alla fulla fall är allt bättre än sill och med ett glas Staropramen ska vi nog ha trevligt!

Trevlig kväll från tjej som hoppar över nubben i år!!

Kommentarer
Postat av: jag igen

gick det bra med maten?

är syster samma som din sambo eller har du sambo och en syster som bor hos dig?

2008-06-22 @ 11:23:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0