Fredagen den trettonde, good or bad?




Vill erinra mig om att just fredagen den trettonde anses vara en otursdag för

att antalet runt Jesus middagsbord innan han blev förråd av Judas var 13 st.
Middagen var  inte på en fredag men jag har för mig att just  fredag den 13:e har att göra med
att Jesus korsfästet på en fredag och det
var ju den där hemska Judas, nr 13 vid bordet, som förråde the almighty´s son.

Don´t know for sure, don´t really care!

Har inga egenupplevda hemskheter eller lyckogrejer från just
denna dag med detta datumet.
Förutom en händelse när jag var liten,liten flicka och gick på simskolan.
Skulle ta simborgarmärket och klarade simma hur lånt som helst med kläder på
och fick min lilla knapp. Min turdag kom jag och pappa fram till.
Men sen upptäckte jag att nån snott mina pengar när jag simmade.
Turen slogs ut liksom och det blev en dag som vilken helst, ingen tur ingen otur.

Jag tror ju på det här med tur och otur ...... eller kanske är det ödet...eller bara en ren jävla slump allt.
Nä, jag tror att vi här i livet besitter ett visst mått tur som inte får missbrukas.
Allt handlar om vilken status ens tur ligger på just där och då när något ska ske.
Har man haft en jävla tur ett tag får man vara passiv en period för
att inte förbruka all tur för att leva det restarande livet i total olycka=)

Puss från tjej vars tur ligger framför henne!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0