It´s all in the head.



Precis rökt lite, ja det måsta man får göra ibland.
Skönast är det så klart när grannkärringen inte är på sin balkong och gnäller.
Gäller att passa på och njuta av tillfällena.

Och nu slog det mig på riktigt.
Allt njutningsfullt man ska göra måste ske med full  mental närvaro.
Samtidigt som jag rökte passade jag såklart på att torka bort allt regn som
ligger i vattenpölar på balkongen.

Detta är jag också tvungen att passa på att göra när kärringens dörr är stängd,
då jag är livrädd att det ska komma ner vatten från min balkong till hennes!
Hon hade ju exploderat av ilska. Så i smyg, när hon inte har dörren öppen eller om jag vet
att hon inte är hemma brukar jag sopa av golvet på balkongen
och då sopar jag ner skiten över kanten så det landar lite hos henne.
Skit ska skit ha!!

Men om man gör något som ska njutas, typ äta eller röka eller allt annat götte
måste liksom huvudet vara med och veta att; nu görs det.
Annars blir det som om det aldrig har gjorts.

Om jag röker och gör annat under tiden liksom missar min hjärna att
jag precis rökte och den tror att jag inte rökt på länge och
då måste jag röka ganska snart igen.
Eller om jag äter och pratar i telefon samtidigt så koncentrerar jag mig mest
på samtalet och vips så glömde hjärnan att vi nyss åt och
jag blir hungrig igen.

Vill minnas att jag i sexualkunskapen lärt mig att
all eroktik sitter i huvudet. Känsligaste punkten på kroppen is in the head!
Jo, de kan nog stämma. Njutas ska det göras med medvetenhet...eller något sådant filosofiskt!

Knepigt det där men det visar ju lite att hjärnan använder sig ganska mycket
av vanesaker och att det bara görs för att det göras skall.

Summan av kardemumman är att jag måste röka igen nu trots
att det endast gått tio minuter.
Nu ska jag njuta och inte göra något samtidigt!!

Puss från Diana som bjöd på duttar och förvandlades till sell-out!!

( På kortet vet jag inte riktigt vad jag njuter medvetet av men tydligen
något så trevligt att frillan blev mindre viktig=) )

Kommentarer
Postat av: Amanda

vad fan är duttar och

varför är du en sell-out?

2008-06-16 @ 15:25:34
Postat av: Anonym

damn va het du var på bilden... mmm :)

2008-06-16 @ 20:00:27
Postat av: Diana

Ha ha, het på bilden? Antar att de ligger lite ironi i den kommentaren!

Hade en hård kväll med brännboll innan utgång=)



Vad dutta är och varför ja är en sell-out behåller ja för mig själv ett tag till!

2008-06-16 @ 21:11:31
URL: http://dianapersson.blogg.se/
Postat av: Anonym

nej nej. sant. het tjej

2008-06-17 @ 16:46:40
Postat av: Diana

ha ha, jers!! thank you then=)

2008-06-17 @ 18:44:27
URL: http://dianapersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0