Mamma får gå=)


Läste på Aftonbladet.se idag om bensinen som bara blir allt dyrare,
tror den är uppe på närmre 14 kr/l nu.

Stod några tips på hur man sparade beninen, typ köra med välpumpade däck
och sånt skit.
En av dessa punkter fann jag dock ganska intressant:
Om man minskar bilens vikt med 50 kg sparar man på bensinen.
Så om min pappa lämnar min mamma hemma varje gång
dom ska någonstans skulle pappa, enligt min uträkning (lita inte på min matte),
spara 79 ör per liter. Mamma väger väl typ 1.5 gånger 50 kilo plus lite till.

Pappa har 1.5 mil till stan och om han skulle lämna mamma hemma skulle
han, efter tur och retur 53 gånger, få köra en "gratis" vända till stan.
( Men som sagt;lita inte på min matte!)

Sällskap eller 53 vändor och en gratis på intjänad bensin?
Tror pappa väljer sällskap.......
Eller så får mamma gå bakom, stod i ett av tipsen att man ska
hålla hastigheten och köra mjukt, så ja, hon kan nog gå ikapp.
Min pappa är ingen speeder direkt!

Fick tillbaka min cykel igår, snälla pappa har lagat.
Dessutom tvättade han ocg polerade den.
Ny cykelkorg och ny sadel.
Himla fin och det bästa av allt;
Ingen bensin så mamma kan få åka på min pakethållare!!

Hej och hå från Diana som röstar " Ja till FRA"!

Kommentarer
Postat av: Kapten smalfet

Ja till FRA?

Herregud.. sverige sänks fan snabbare för varje dag som går i moderaternas styre.

Heja moderaterna, eller inte..

2008-06-19 @ 21:10:53
Postat av: Anonym

Äsch, tror alla nej-sägare övertolkar den egentliga betydelsen

2008-06-22 @ 11:25:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0