Allt mäts i %


Fasansfull upptäckt i aftonbladets artikel om graviditeter. Tydligen stiger åldern på förstföderskor från 24 till 29 år vilket är ganska förståligt då kvinnor i dagen samhälle kan/får/vill göra karriär!
Men fasiken vad oddsen för att bli gravid minksar med åren!
För det första är det ju gemensamt för alla att man ska pricka in rätt tidpunkt, dvs när man har ägglossning men det räcker inte, nä chansen att bli gravid vid varje ägglossning, om du har sex minskar markant med åren. Dessutom måste mannen och kvinnan vara kompatibla om det ska befruktas ett ägg. Shit vilket mirakel det är om man lyckas bli gravid!!
Statistiken säger så här:

15 år: 40 %

20 år: 40 %

25 år: 30 %

30 år: 25 %

35 år: 20 %

38 år: 10 %

40 å:r 5 %

43 år: 0-1 %

Shit pommesfrites tänkte jag när jag såg detta och gick rakt in i den stundande 30-årskrisen=)
Trots att jag har några (ganska många faktiskt!) år kvar till 30 så får jag ändå lite panik.
Jag har abslolut ingen önskan om barn nu och skulle gärna vänta tio år till men då är ju mina chanser ganska låga så det här med familj får väl bli ett femårsprojekt istället.

Absolut vill jag ha en knodd eller två men jag kan inte tänka mig att de ska ske så snart som om fem år, har ju massa saker att göra innan dess, får väl planera om mina välvande framtidsplaner.

Må jag finna en man som är sugen på att vara hemmapappa mer än de 60 dagar som är tvugna för jag har inte tid att vara hemma om jag ska hinna med mina tänkta projekt =)

Fast det räcker ju inte att träffa en man, vi ska ju vara kompatibla också, lyckas pricka in rätt tid i månaden och en massa annat viktigt skit! Jag som är så himla kräsen och har en massa krav på den blivande pappa till mina barn får nog sänka mina krav lite=) Stackars honom!!

Jag har redan drömbilden av min livspartner klippt och skuren i mitt huvud.Han ska vara:
känslomässigt stabil, djup, spontan, rastlös, omtänksam, självsäker, självständig, pålitlig, lidelsefull, gilla musik, vara musiker, (musiker har ett speciellt djup som jag är ute efter),passionerad, lustfylld, nyfiken, kreativ,ge frihet, grymt kärleksfull, uppskatta, ovuxen men ansvarsfull.
Plus miljoner andra självklara egenskaper!

Av de jag än så länge träffat är det tyvärr ingen som uppfyllt alla kreterier, en del har dock varit nära=)
Efter om att jag inte är ett dugg stressad heller tänker jag inte nöja mig med mindre!!
 Ta bort typ 30 år från Uffe så har vi drömmannen=)

Puss från kräsen tjej men ska det vara på riktigt ska det vara på riktigt.


Kommentarer
Postat av: Anonym

varför nöja sig med något som inte är det bästa?
håll på dina "krav"!

2008-03-05 @ 15:12:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0