Att vara eller icke vara...

....det är frågan.
Jepp, detta undrade Shakespeare i Hamlet redan 1603!
Vad handlar då det om mån tro?
Denna filosofiska fråga.

Någon som egentligen vet på riktigt?
I Hamlet handlar det iaf om mod.
Vad är modigast; stå ut i ödets hugg eller kämpa emot!

Det är en jävla bra fråga, stå ut eller bekämpa, är inte det egentligen samma sak?
Ödets hugg kan ju i princip betyda vilken jobbigt skit som helst så "hugget" i sig är förmodligen kämpigt så att stå ut i det är väl att beskämpa det!
Tror Hamlet kanske syftar till att man inte kan fly det som hänt utan att man måste stanna kvar i det, acceptera det och sedan bekämpa de. Kämpar man emot tar krafterna i sinom tid slut och då kanske man är mer nedhuggen än man hade blivit om man varit modig och stått ut från början.
Du kan bara hålla emot nog så länge!

Fly från känslor är en konst, en konst jag tyvärr inte lärt mig, men att stanna i känslorna är modigt, försöker vara modig.

Att vara eller icke vara, det är frågan.
Jag väljer varkens att vara eller icke vara:
JAG ÄR!!

Kyss o hej från bäst tjej!

Kommentarer
Postat av: Anonym

visst har du rätt mycket skinn på näsan?
läst din blogg och du förefaller mig vara intelligent, självsäker och väldigt självironisk- mkt bra egenskaper!

2008-03-01 @ 18:04:44
Postat av: ja igen

får jag ditt nr? ja vill gifta mig me dig!

2008-03-01 @ 19:05:50
Postat av: Anonym

Man ska passa sig för att tänka för mycket på
existenciella frågor=)

2008-03-02 @ 10:42:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0