Googla!


Nördig som jag är googlade jag på mig själv idag.
Tur att jag är en sån duktig orienterare annars hade det inte blivit många träffar på "diana persson" =)
Dock står min blogg som den första hiten, haha. Stolt tjej!
Sen lite skit från skolan och sånt trams, inget spännande.

Men jag hittade en söt liten äcklig historia om en Diana Persson.
Hur stor är risken att någon väldigt ung elev skriver om en tjej som heter just så?!

Historien lyder som följer:


Kärlek vid sista ögonkastet


Diana vaknar av att någon flåsar henne i nacken.
Hon sätter sig upp och kollar runt, varför är inte hon i sitt rum, och inte i Emmas eller i Josefines rum. Hon kollar till höger och där ligger en kille hon inte vet vem det är.
-  Hej Diana, säger han.
-  Hej. Han böjer sej fram och kysser henne på munnen. "BLÄ, Jag måste härifrån NU!" Hon reser sig upp, men han tar tag i henne.
- Vart ska du någonstans, Diana? Frågar han. "Kom på en lösning fort!"
- Ehm, jag ska på toaletten.  Han tittar på Diana som om hon inte riktigt var klok.
- Okej? Men lova att komma tillbaka sen. "VA?! Vill han att jag ska komma sen igen?" Tänker hon. Diana går in i badrummet och tar på sig kläderna. Hon kollar runt lite och hittar en parfym med hans namn på. Han heter Erik. Hon går ut igen.
- Diana! Jag vill ha ditt mobilnummer
- 0768754190. Sen går hon ur lägenheten. Hon ställer sig i hissen och trycker på 1: an.
Sen hör hon mobilen pipa. Hon tar upp den ur väskan och tittar på meddelandet.
´Hoppas jag inte skrämde dig i morse. Kyss Din Erik´ Hon svarar med ett enkelt: ? Nejdå jag blev bara lite förvånad. Kram Diana´
 
  * * *
Ring Ring Ring .
- Diana, säger hon.
- Hej gumman! Vart var du inatt?  "Ånej det är mamma"
- Jag var hos en kompis, hon hade en fest, ljuger hon.
-  Jag ringde runt till alla dina kompisar Diana, ingen hade hört eller sett av dig sen du försvann med en kille. "Hmm, så mycket stöd fick man av sina kompisar" tänker hon.
- Jag försvann med en kille det har dom rätt i, men jag kom tillbaka till festen sen. Alla var fulla t.o.m. Emma och Josefine.
- Det var konstig, för deras mammor sa att dom hade varit hemma hela kvällen, för Josefine hade utegångsförbud och Emma skulle till sin mormor dagen efter.
- Mamma måste du veta allt jag gör på kvällarna?
- Ja, de måste jag för jag hittade nämligen ett graviditetstest och det var positivt.
- Mamma det är inte mitt! Kan det inte lika gärna vara Davidas? Bara för att hon är ordningsam när det gäller allt kan hon faktiskt vara gravid? Hon är faktiskt 19år och hon bor hemma än. Diana hör ett klickljud sen tutar det bara i telefonen. Hon går vidare mot konsum.
 
- DIANA! Är det någon som ropar efter henne. Hon vänder sig om och tittar.
- Diana, vänta. Typiskt det är Erik som kommer springandes efter henne.
- Diana vänta då! Ropar han. Hon stannar och vänder sig om.
- Vad vill du mig? Frågar hon lite halvt uppkäftigt
- Jag, jag vill att den natten ska komma igen, säger han till henne. Hon glor på honom som om han inte var riktigt klok.
- Ehm, hm, okej? Säger hon lite halvt fundersam.
- Vi kanske kan göra om det ikväll? Frågar han henne. Hon lossas inte höra utan vänder sig om och går iväg.
- HEJ DÅ DIANA! Ropar han efter henne.
 
* * *
 
Ring ring ring
 
- Japp det är Diana, säger hon.
- Diana var är du någonstans?!?! Frågar hennes mamma med skrikande röst.
- Jag är på väg hem, säger hon med en lugn röst.
- Jaha, men skynda dig maten var klar för en timme sen, jag och Davida har redan ätit, säger hon.
-Okej, Hej,,, är allt hon hinner säga innan hon hör ett klickljud o det börjar pipa.
Hon går vidare. Nästan framme ser hon hur det långsamt stiger rök borta från hennes kvarter. Hon springer och springer men det känns som om hon inte kommer någonstans.
Nu är hon framme och ser att lågorna och röken kommer från hennes eget hus.
 
  * * *   
En timme efter att huset släckts!
Sitter Diana i sjukhusets väntrum.


-Diana Persson, säger en sjuksköterska. Diana följer med henne in till sin mamma och sin storasyster Davida.
- Åh gumman, säger mamma.
- Hej syrran, säger Davida. Davida och mamma har massa slangar på sig.
- Diana, förlåt för allt, jag har varit så orolig för dig. Förut fick jag reda på att jag förlorat mitt första barnbarn, förlåt att jag inte trodde på dig, det var Davida som var gravid, säger hon.
- Mamma, du behöver inte tänka på det nu, nu ska vi tänka på att ni ska klara er, och tänk inte på allt negativt, tänk på vad du gjorde för mig när jag var ett barn, fast det är jag ju fortfarande men jag menar mindre, jag kommer alltid vara din lilla "bebis", det kan ingen ändra på, säger jag med tårar i ögonen.
- Hallå, jag då? Säger Davida
- Du kommer alltid vara den bästa storasystern man kan önska sig, det lovar jag, säger jag till henne och ger henne en kram.
- Och ni kommer alltid vara mina små söta flickor, säger mamma.
- Diana, får jag be er och gå nu? Er mamma och syster ska undersökas.
- Hej då mamma och syrran, älskar er och kommer alltid att göra, säger jag sen går jag ut.
När hon kommer ut sitter Erik där.
- Jag hörde om erat hus på radion och att din mamma och syster var där inne, säger han.
- Ja, är allt hon får fram sen forsar tårarna ut. Han tar henne och tröstar henne.
- Var ska jag sova inatt? Emma är hos sin mormor och Josefine har utegångsförbud, vart ska jag ta vägen? Frågar hon.
- Du vet att jag alltid har en plats för dig, säger han. Sen böjer han sig ner och ger henne en kyss på pannan. Hon tar tag i hans ansikte och för hans läppar mot sina. Dom står så i några sekunder.
- Erik, säger hon.
- Ja, säger han.
- Får jag sova hos dig inatt, jag menar vill du det? Frågar hon.
- Ja, det vill jag, säger han och ger henne en till kyss.
Dom går ut från sjukhuset hand i hand.
 
* * *                                                                        
- Erik, jag har inga kläder, allt har brunnit upp, säger hon.
- Vi kan fixa lite kläder om du vill, säger han.
- Men du ska inte behöva betala mina kläder, säger hon.
- Det är en sak du inte vet om mig, säger han, min pappa äger HM-butiken.
Hon stirrar på honom och får inte fram ett ord.
Dom fortsätter gå hand i hand till HM. Hon provar alla kläder hon tycker är snygga men väljer till slut två par byxor, tre tröjor och lite underkläder. Han betalar allt sen går dom hem till honom.
 
* * *             
Dom lägger sig i hans säng.
- Erik, säger hon, tack.
- Diana du vet att du alltid är välkommen hit vad som än händer, säger han.
"Jag har träffat världens underbaraste kille av en ren slump på en fest,   sen fick jag reda på att han är skolans populäraste kille" tänker hon. Dom kysser varandra. Sen somnar dom. 
 
 
 Rebecca Johansson 13år, Åtorp

Ha ha så himla kul!
Hemsk tjej den där Diana i berättelsen, stackars kille.

Klappen från poppis tjej med massa ironi!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0