Har du sett mina jeans?


Linda kommer in i mitt rum och frågar om jag har sett hennes jeans.
- Vilka?
- De blå från ban.
- Nä,jag har inte sett dom.
- Är du säker?
- Ja, jag är säker, har inte sett dom.
- Dom har inte kommit med i tvätten till dig och ligger bland dina jeans.
- Nä, det är jag ganska säker på att dom inte gör men du får gärna kolla om du vill.
- Men om du är säker så ligger dom ju inte där.
- Förmodligen inte.

Hör Linda rota runt lite på sitt rum och i sin garderob
och efter några minuter kommer hon in till mig igen.

- Är du säker på att du inte har sett dom?
- Vänta, jag ska tänka lite.....nä jag har inte sett dom.
- Dom ligger inte bland dina jeans?
- Nä, de tror jag inte men kolla så vet du säkert.

Sen rotar hon runt i min garderob men som jag sagt så är det inte där.
Hennes rotande slutar dock med att jag får vika om alla mina jeans.

Hon går tillbaka till sitt rum och fortsätter rota.
Sen kommer hon tillbaka.
- Är du verkligen helt säker på att du inte har sett dom?
- Ja!
- Har du någon aning om vart dom kan vara?
- Hur skulle jag kunna ha det?

Jävla helvete, säger hon!

Så klart blir jag upprörd, som vanligt, när man ställer samma fråga 16 gånger. Varför gör man det? Tror folk att man ska ändra sitt svar bara för att man frågar exakt samma fråga 15 gånger extra? Om jag ger svar på en fråga och sen samma igen så är ju chansen rätt fet att jag svarar samma sak på de nästkommande 13 frågorna och om jag mot förmodan skulle ha ljugit på de två första svaren hade jag väl för fan inte svarat annorlunda 16:e gången jag får frågan heller?
Tjat tjat tjat!!

Lördagsmys från tjej som bara frågar samma fråga TRE gånger=)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0