Internationella kvinnodagen!

 
Denna dagen är en hyllning till alla kvinnor som i århundranden kämpat för att få delta i samhället på lika villkor som män. Kvinnorna ville ha "frihet, jämliket och broderskap" och denna dagen firades första gången 1909. Kvinnor har kämpat i århundranden.......vem fan pallar kämpa ett helt liv? Man måste ju hinna leva också=)

Kvinnor ville ha broderskap men jag vill tycker nog att det är viktigare att satsa på ett systerskap, vi kan verkligen konsten att hugga ner varandra vid fotknölarna. Har du någonsin hört en man racka ner så mycket på sin könslike som en kvinna kan om hon vill. Manipulativa som tusan är många kvinnor med!

Tror nog att de flesta feminister inte är ute efter jämställdhet utan deras mål är nog att ta över världen och ha ett kvinnovälde! Shit Tjolina vad trist!

Mest känd på denna kvinnodagen är nog komedin Lysistrate som Aristofanes skrev år 411 f .kr.
Lysistrate är en kvinna i Aten som kommer på den brillijanta i den att sexstrejka för att få ett slut på kriget mellan Sparta och Troja. Och det funkade. Vem är smart och vem är dumma i denna historien?

Typiskt kvinnor att sätta emot med något sådant, men detta var ju före den tid då kvinnan hade en "egen" sexualitet och det funkar säkert för många även idag. Att spela på sex är ett rätt självklart kort!

Fast nu ska vi ju komma ihåg att det var en man som skrev denna komedi och faktiskt mannen som planterade ide´n i kvinnans huvud, så ja, helt enkelt får ni skylla på varandra(man kan faktiskt inte skylla på Aristofanes, han är ju faktiskt död och må han vila i frid) när kvinnan är ute efter något och mutar med sex!!  Det här med att sexstrejka är ju faktiskt att missunna sig själv njutning så vem vinner egentligen på detta? Typiskt kvinnor att fälla sig själva, idioter!

Alla, ja alla, har nog någongång utnyttjat det koncepetet att få en egen vinning genom  att spela på det sexuella, framför allt då vi tjejer.

Själv brukade jag muta min f.d kära sambo med en avsugning då jag ville göra något han inte hade lust med, typ åka och hälsa på min mamma och pappa=)

A win-win sutiation! Båda fick något de ville, what´s the harm!

Men jag hoppas och tror att jag inte skulle använda mig av detta i någon allvarlig situation, men att vara en sell-out ibland kan väl vara bra?!

Hur mycket jag än letar i min almenacka hittar jag ingen internationell mansdag för vi måste hylla männen då de faktiskt fört fram hela samhället under många århundranden innan kvinnorna kom in i bilden, sen är det jävla strongt av männen att lyckas hålla tillbaka kvinnorna i flera århundranden=)

Fira männen idag och bjud på ett knull utan baktanke!!

Hurra till alla från tjej som inte tror på sexstrejk!
(Men en muta då och då mår alla bra av).


Kommentarer
Postat av: Göran

jävla fin tjej du är!

2008-03-09 @ 16:43:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0