"Jag umgås hellre med killar"

image125

En fras många tjejer kläcker ur sig, där ibland jag!
Faktiskt så resonerar jag så!
Killar är enkla och raka, inga krusiduller!
Blir de sura över något eller om man gör något dumt säger de ifrån på en gång, skäller lite,
godtar en ursäkt sen är det hela utspelat. Inget surande i flera dagar ibland veckor utan att tala om vad man gjort.
Tjejer där emot kan vara väldigt långsinta, oftast vågar de heller inte konfrontera den
som gjort något taskigt eller orättvisst. I stället talar de gladeligen om för andra vad personen gjort mot dom och skulle det nå berörande person är det bara att neka och låtsas som att man aldrig sagt något!

Skulle någon konfronteras slutar det i hugg och hemska ord och sedan riskerar man att aldrig bli vänner igen.
Det kan också vara så att ingen vågar säga något och så ligger det och gnager på vänskapen och så slutar det illa iaf.
Många vågar ju inte heller säga till när man tycker att någon behandlat en illa eller orättvisst och då får man faktiskt skylla sig själv. Går man runt och surar utan att verderbörande vet varför eller ens vet om att man surar är det ganska svårt att ge en förklaring på vad som skett. Kanske ett missförstånd eller en missuppfattning!

Dock ska jag nämna att det finns killar som är värre en tjejer just på detta området. Har killkompisar som besitter den mindre goda egenskapen att vara drama queens, inte allt för lätt att hanskas med den tjurigheten!!

Skulle gå sönder om jag var en kille som var tvungen att stå ut med dessa ambivalenta tjejer!

Roligast är dock tjejkompisar som sitter tillsammans och hävdar att det är lättare att umgås med killar, i synnerhet om det dricks vin till. Dessa brukar också proklamera att de inte är den där typiskt gnälliga bruden!
Sedan råkar någon av dessa stackare göra något litet fel på fyllan, behöver bara vara något minimalt för att det ska urarta.

Då till trots att tjejerna hävdat att de inte är som andra tjejer och snackar skit om varandra blir det så att stackars tjejen som blev för full blir huggen i ryggen, av sina egna!
Det snackas skit om hur hon betede sig och for sure nämns ordet hora!

Fulla killar hjälper varandra hem sen hoppas de på att bakfyllan blir minimal så de kan festa vidare nästa dag=)

Min främsta vapendragare är dock av det kvinnliga könet!!
Vi har en djupare relation än vad jag har till någon av mina killkompisar så jag behöver iaf en lagom dos av varje!

Lycka från tjej som blivit huggen och kan erkänna att jag själv huggit rätt hårt med!

Kommentarer
Postat av: Anonym

det är ingen dans på rosor att vara lesbisk, de kan ja lova dig!

2008-03-12 @ 22:30:41
Postat av: Jimmi

Va!!! Hjälper killar varandra hem?

2008-03-12 @ 22:51:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0