Konsumbananer.

Utanför Valentine igår var det tre tjejer som ställde frågan:
- Vad tycker du om konsumbananer?
Äh, jag handlar aldrig på konsum,svarar jag, är det någon skillnad mot Hemköp?
Fast nu var ju grejen att konsumbananer tydligen betyder kosovoalbaner! Ungdomar är så påhittiga med nya ord theese days.

Konsumbananer, jo jag måste nog säga att jag iaf gillar en, den enda jag känner av de fruktslaget och hon är kanon. Men jag antar att det finns bananer på konsum som är omogna en del som är alldeles lagom sen finns det säkert bananer som har passerat bäst före datum, ungefär som köttfärsen på ICA, fan vad jag älskar att mobba ICA!

Min kompis var på ICA Vallås för ett tag sedan med sin mamma och handlade, när mamman skulle packa ner just köttfärsen tappade hon den. Käck som hon är kläckte hon ur sig:
-Tur att vi handlar på Ica för här ligger ju ändå köttfärsen på golvet=)

Dessa tre tjejer utanför Valentine igår hade sjukt kul när de skulle härma en kille i deras klass. De tyckter att han går konstigt och skulle alla tre gå som honom. Det roliga med detta var att de tycker att han går roligt för att han är hjulbent.
Och där står jag, den mest hjulbenta tjejen i stan liksom, så jag fick ju stega förbi och säkert gick jag på samma fåniga sätt som den där killen i deras klass som de hade så skoj åt!

Hoppas de skrattade gott åt mig och mina mindre raka ben, de är ju bra om min hjulbenthet kan vara till någon nytta för till så mycket annan nytta har den inte varit.
Till råga på allt så är benen ojämnt runda så alla byxor är olika långa, himla skoj!!
Skyller på all fotboll och all tid på hästryggen sen att jag säkert ärvt det av mamma hör ju inte hit, hon är grymt hjulbent och har inte suttit på en hästrygg någonsin i sitt liv!

På tal om min mamma ska jag bjuda på en annan av hennes ganska smarta kommentarer ( mamma är inte blond men hon måste ha varit det i sin ungdom).
Vi spelade familjegeni och använde oss av barnfrågorna och min mamma fick frågan " vad saknar man om man rider barbacka?"
Häst, svarade min mamma!
Klockrent kära mor, klockrent!


( Om det mot all förmodan finns någon som inte kan svaret på frågan så saknar
man sadel när man rider barbacka)

Puss från tjej som inte kan vakta grisen för den smiter och springer mellan benen på mig=)

Kommentarer
Postat av: Anonym

jag tycker att bananerna på konsum jämt är ganska ruttna!

2008-03-08 @ 09:46:46
Postat av: Lizette

Jaha, tack så mycket :)

2008-03-08 @ 09:59:21
URL: http://zettan.blogg.se
Postat av: Jocke

därför inte jag ser på melodfifesstvel då skulle bara tven få så mycket stryk

2008-03-08 @ 10:07:13
URL: http://vastertorp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0