Påsk hos Persson!

Påskamiddag hos familjen Persson igår. Ägg och sånt skit, mindre gott men det hör till.
Mamma stod vid spisen och gnällde över hur ont i benen hon hade och pappa struttade runt och skulle duka.
Erbjöd mig att passa maten på spisen så mamma kunde sätta sig ner lioe och storasyster skalade de sladdriga äggen.
Mamma satte sig en LITEN stund men inte kunde hon sitta still, nä hon skulle upp och strutta igen. Hon reste sig från stolen men oj, benen orkade inte så hon skulle sätta sig igen. Synd bara att stolen redan flyttat sig lite och mamma famlar efter duken men så klart kan ju inte den hålla henne kvar. Mamma gör värsta praktvurpan i köket.
Står och rör och ser detta i ögonvrån. Springer dit och ska hjälpa till men inte fan ska hon ha nån hjälp.Hon kravlade iaf tillslut sig upp och när jag möter storasyster blick håller jag på att skratta ihjäl mig inombords och båda brister ut i gapskratt. Stackars mamma!

Som om inte detta vor nog sa min 13-åriga brorson till mig:
Du ser ut som en gorilla med finnar!
Tro att mitt självförtroende blev sågat vid fotknölarna!!

Söndagspuss från ja, typ en gorilla eller nåt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0