Putsa fönster!


Jag och Bruce Springsteen tvättade min fönster igår. Han var rätt jävla dålig på det där med att tvätta fönster.
Fick inspirationen från att min granne i lördags putsade sina fönster. Millan var på fika och vi satt i köket och iaktog denna unga man när han putsade och fejjade.
Han hade verkligen noll koll på hur man gjorde och han bjöd oss på några underbara skrattanfall.
Hans rutor blev randiga och fläckiga och solen stod på så det syntes mycket! Men han såg nöjd ut och hände upp gardinerna igen.

Svensk som jag är var jag ju tvungen att ta tag i mina fönster som jag för övrigt bara tvättat två gånger dessa år jag bott här, måste ju hänga med i grannarnas utveckling!! Det var rätt mycket svart smet på utsidan av fönstret och det var ett äckligt projekt det där. Lyssnade på gamle mannen men han va inte till mycket hjälp.
Greatest hits-skivan------gillar inte greatest hits-skivor!

Fick bort värsta skiten iaf men jag fick lite dåligt samvete att jag/vi mobbade grannen så mycket.
Mina fönster blev lika hemska. Dålig kvalite på dessa gamla fönster, för det måste vara fönsterna det är fel på. Det är väl inte bara gamla tanter som kan konsten att tvätta fönster?!

Sen hoppas jag verkligen inte att min granne har några planer på att sätta upp någon parabol för jag vill verkligen inte ha något sådant åbäke på min balkong. Han ligger redan för mig med fina ljuslyktor på väggen så jag är redan sämre än honom och måste införskaffa något fint pynt!

Tur att det började regna i går så syns inte mina slarviga ränder så mycket.
Förra gånger jag tvättade fönsterna passade en fågel på att skita på fönstret direkt när jag var klar. Hann precis stänga det så låg de en kladd där men jag har hört att det betyder tur.

Inte haft så himla mycket tur men tänk då vilken otur jag hade haft om fågeln inte bajsat på just mitt nytvättade fönster!!

Fågelbajs är bra kryddning på ödets förutbestämda väg=) Tur behöver alla ibland.
Peacu out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0