Skärtorsdag!


Ytterigare ett kristet påfund.
Man firar att Jesus instiftade nattvarden. Vinet symboliserar hans blod och brödet hans kropp. Låter ju förträffligt gott! Jag är en chiabatta och såklart ett sött, lite fruktigt  vin med inslag av nöt så om ni är hungriga framåt kväll bit mig i armen, bäst smakar det i vecket!

Det sägs också att Jesus tvättade lärljungarnas fötter innan den sista måltiden och det ska vara här ifrån namnet på dagen kommer, skära=rena, alltså en ren dag idag.

Så det är bara att tvätta fötterna innan ni tar en smakbit på min arm så att vi gör det på det riktiga sättet!!

Det viktigaste är ju att alla häxor hinner ta en tur till blåkulla under dessa 24 timmar.
Jag var iväg innan och det var en jävla trafik bland kvastar och andra flygdoningar men jag kom tillbaka hel och som lite mindre häxa än innan jag åkte. Nu kan jag samla på mig lite mer ilska innan jag exploderar nästa gång!
Fan jag glömde ett barn, man ska tydligen ha med ett barn att offra till satan, nästa år får jag plocka med nån av dessa envetna ungar som går runt i störd utstyrsel och skrämmer gamla människor!

Det sägs att häxor som förr i världen trodde att de kunde flyga berodde på att de använde en "kvastsalva" på skaftet som de sedan gned underlivet mot. Denna salva innehöll diverse hallucigena ämnen så de hade säkert en skoj flygtur!

Påskpussar från renad häxa med nytvättade fötter!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0