Uberfamiljen Persson

Både mamma och pappa är födda på en fredag!
Alla vi syskon är födda på en onsdag.
Alla vi barn föddes på dagen och alla hade bråttom ut.
Vi har alla bokstaven i i våra namn.
Gemensamt är att de flesta av oss har ganska fula dubbelnamn:
Lief-Göran, Lars-Inge och mitt hemska namn Britt-Louise=)
Allas våra dopnamn har en väldigt fantasilös uppkomst,
Linda är döpt efter en tjej i ett barnprogram som heter Toffelhjältarna.
Jag blev döpt efter min kusin vars födelsedag jag föddes på.
Elisabeth blev döpt för att mamma inte kom på något bättre, säger hon. Namnet kommer från att grannens dotter hette Elisabeth.
Mikael heter så för att han bara gör der säger mamma! Mikaels andranamn kommer från att hennes syster var ihop med en snubbe som hette Lars-Göran.
Ringde faktiskt mamma för att kolla nu men hon har noll koll, hon minns ju knappt vad hon själv heter.
Hon säger att hon inte kommer ihåg för "hon bodde ju i Malmö när barnen föddes och det var ju så längesen". Hon är för go`min mamma.

Därför måste jag bjuda på ett mindre intelligent men väldigt roligt uttalande min mamma gjorde i sommras.
Vi satt i bilen på väg nånstans och samma dag hade det stått i tidningen att alla som fått blod innan 1991 skulle testas för Hepatit C då man före detta årtal inte testade blodet vid transfusioner mot Hepatit.
Linda som fick fick en blodtransfusion 1985 blev ju såklart lite nojjig och av nån anledning togs detta upp i bilen. Här gör mamma ett klockrent uttalande:
Det är ingen fara för dig Linda!  Du fick rent blod, det vet jag för jag frågade om det verkligen var rent!!
Tjena mamma, frågar man inte om blodet är rent får man smutsigt!

Måste ju bjuda på några sköna familjepics från min konstiga men kära familj!
 
På julafton samlas hela familjen Hippie stora&små, för lite rök med vattenpipan=)


                                     
                                                
                                           

Kommentarer
Postat av: Anonym

inte är det väl tillägg i vattenpipan??

2008-03-07 @ 11:41:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0