Vi jobbade bra ihop, jag & köket!

Teamwork mellan mig, spisen och ugnen. Men det gick inte riktigt enligt planerna, Linda skulle komma kl tre men inte då att steken va klar. Trodde ju jag att den var och lat som jag är orkade jag  inte engagera mig i att dela den och kolla färgen innan jag tog ut den ur ugnen. Den var ganska rosa när jag började skära i den.
Suck in med skiten i ugnen igen och helt plötsligt tog det två timmar och en kvart, inte en timma som mamma sa. Dumma tant=)
Riset och såsen var vältimat och klart prick klockan tre när steken skulle vara klar men de fick stå och vänta och bli kallt, blev värsta äckliga hinnan över såsen med.

Den blev iaf god när den väl var klar men både jag och Linda var sjukt hungriga och ville mest bara slå stackars steken, eller ja, Linda ville nog mest slå mig för min okunskap=)

Såsen gjorde jag minsann från grunden, lite salt men ändå god. Fick iaf svar på att den bruna färgen i såsen kommer från sojan.

Summan av kardemumman är att maten var helt ätbar och Linda sa att jag varit duktig=)

Guten achten från kökshoran!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0