90-talet is da shit!

image383
Johan min vän har nog trillat ner i en tänkarbrunn.
Hade värsta djupa samtalet igår som var tvunget att avsluta då vi hade druknat om vi fortsatt.
Idag var det tydligen dags för en notalgitripp med Johan.
Han ställde en simpel fråga som fick mig att tänka väldans mycket och,
ja, jag säger som the old people, thank God for the 90-tal!

Frågan löd, vilket årtionde var bäst 80,90 eller 00? Sug på den du!
90....tänk så mycket nytt och så mycket spännande.
Allt som man gjorde för första gången, alla år som tog en från barn till tonåring till vuxen!
Shitpomfritt!
Första cd-spelaren, första skivan, första konserten, så många förstagånger.
Allt hände för första gången på 90-talet,fyllan, kärleken,åka buss till stan med kompisar,
börja högstadiet,första betyget, första kyssen, första killen att hålla hand,flytta hemifrån, första jobbet,bästa kompis,börja lekis och skolan, få en lillasyster,bli vuxen, frihet,första haschtrippen,åka moppe,Pappa körde Volvo, jag lirade boll. Lanefelt knep i tv:n och Rederiet var min favorit.
Första mobilen, internet, ja, you name it, 90 it is!
Större delen av allt jag lärt mig kommer ju från grunden i skolan på 90-talet! Första valborg med alkohol,dessa jävla cigg man började röka!! Många, många kul grejer men även tråkigheter så klart but who gives a fuck. Det är det roliga som återspeglar sig!

Sen kom vi fram till att det är fan så mycket bättre nu än när man var en finnig tonåring,
dock var jag ju ingen finning tonåring. Jag är en finnig vuxen=)

Nu är man fri, fri att bestämma själv. man är vuxen och klok och lär av sina misstag!
Gillar mig själv lika mycket nu som då!
För ni har väl inte glömt att Diana bara är så jävla bäst!
   

http://www.youtube.com/watch?v=ORKbywbTESo


Hello ljuva nittiotal, welcome vuxenlivet!

Kommentarer
Postat av: Anonym

1990....negern blev vit....håller med, 90 is da shit. tror nog de flesta som är födda tidigt 80 tycker så.

2008-05-26 @ 09:58:17
Postat av: Anonym

Ebba&Didrik!!

2008-05-26 @ 10:02:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0