It´s over, det fruktade!

image338
05.35 ringde det och tjöt överallt i mitt rum, var sjukt rädd för att försova mig.
Lat som jag är (och sjukskriven) vaknar jag sällan före tio och att då somna tidigt är helt impossible!

Kom iaf upp i tid, inte så värst nervös ändå för det fruktade besöket hos tandläkare Maria Carlsson tjugo över sju en måndag morgon!!! Tandläkaren, som jag för övrigt kan rekommendera varmt, var väldans förstående över min tandvårdsrädsla som det så fint heter, tandläkarskräck väljer jag nog att kalla det, skräck är ett mer passande ord!!

Nojjig som tusan att jag skulle ha massa hål då jag har oturen att fötts med "svaga" tänder vilket genetiskt kommer från min kära moder som inte har en ända egen tand i käften, hon har fejk!
Brukar iaf ha en del hål näör det är dags för besök hos slaktaren!

Satt i väntrummet och var coollugn!

Antal hål i dag: NOLL, jag är otroligt chockad och lättad.
Dock lite att fixa, lite kariesangrepp och lite tandsten. Visdomständerna i överkäken ska bort och sen det allra viktigaste för mig, mina framtänder. Dessa fyra hemska jävla tänder som hindrar mig från att le det stora leendet som jag ofta känner inombords ( kanske inte så jätteofta men ofta=) )

När man ska göra estetisk tandvård får man ta sådär roliga bilder, de sätter nån sken som verkligen särar på läpparna ( ja, tråkigt för er alla som nu tänkte snusk, vet att nästan ALLA gjorde det, shame on you!!) och varenda tand blir obehagligt synliga. Ville absolut inte se korten, no way!!

Besöket gick suveränt, jag var lugn, gjorde inte så ont varkens för mig eller min plånbok.
Besöket kostade mig lika många kronor som antal hål jag har, alltså kostade det noll kronor, kostade gratis.

Med nypolerade tänder sitter jag och dricker kaffe och ska ta en cigg.

Kyss från glad, hålfri tjej!

Kommentarer
Postat av: Anonym

rekommenderar ska de väl vara

2008-05-19 @ 12:02:10
Postat av: Diana

Klart det ska vara med två m men jag refererar till den tidiga morgonen och det fruktade besöket så jag ursäktar mitt stavfel med det!

2008-05-19 @ 14:50:28
URL: http://dianapersson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0