Så besviken,kompis=)

Men pröva att ta reda på vad könsroller är innan du dissar någon som försöker spränga dem på ett smart sätt.

Denna kommentar fick jag av min kära kompis som för övrigt är ganska bright i huvudet.
Det är väl aldrig bra att uppnå ett önskat resultat genom att ljuga framför allt inte om man vill ta bort en fördom eller en sådan viktig grej som jämställdhet. Då kommer det istället att handla om lögner. Hellre att jag låter min dotter stöta på livets kantigheten än att ljuga för henne, för mammans resonemang är ren och skär lögn!
Sorry,darling, I disagree!

Håller med nästa kommentator och hänvisar till att han/hon håller med mig=)

Håller med Diana, att ljuga och säga "henne" om alla lastbilschaffisar är bara idiotiskt. Resultatet blir ju bara omvänt, istället för att tro att alla lastbilschaffisar är män kommer ungen tro att alla är kvinnor.

Som alltid när det handlar om komplexa problem (som könsroller)bör man bryta ner det i mer hanterliga bitar.
Varför inte bara göra små justeringar i sitt eget beteende, finns nog massa man kan ändra.
T ex, att inte säga så enkla saker som:
sluta bete dig som en flicka (i.e flickor är/ska vara på ett visst sätt)
Pojkar gråter inte (i.e pojkar är/ska vara på ett visst sätt)

Att bräcka könsroller är inte att få dem att växla från patriarkisk dominans till matriarkisk dominans utan att få dem jämbördiga eller icke-existerande, folk verkar verkar ha svårt att fatta skillnaden.


Än en gång är Diana bäst och vet mest=)

Klapp till dig ändå! Du har en god andraplats!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0