Zzzzzzzzz-flickor är inte morgontrötta!

05.55 ringer klockan. Trött tjej, jo tack. Somnade ju inte i närheten före ett igår, behöver ju i princip aldrig gå upp före nio så då är det trevligare att vara vaken länge på kvällen.
Gick upp i onödan, skulle till skolan och hälsa på Niclas. Hade varit spännande att se hur man har det i skolan nu för tiden, var ju en hel bunt år sen jag gick i femman. Men lillkillen är sjuk idag så här sitter jag, 06.41 och dricker morgonkaffe. Ska ju lätt gå och lägga mig igen,måste bara vara vaken några timmar då jag saknar förmåga att bara vända mig och somna om.

Lyssnar på RIX FM, idag pratar dom om att spränga könsrollerna. En dam förklarade att hon med vilje kallar lastbilschaffisar för henne inför sina barn för att dom inte ska tro att det bara är män som kör lastbil.
Ska man ljuga för sina barn för att spränga könrollerna???!!!!
Känns ju så där va.....hellre att mitt barn kan råka ut för diverse olika könsrelaterade problem än att jag ska tuta i henne/honom massa lögner och få mitt barn att få en "sund" könsuppfattning genom att luras.
Suck, det funkar alltid att ljuga,lat mamma som inte orkar förklara på annat sätt. Skäms på henne!

Lögner tenderar ju att avslöja sig så stackars barn som har en alldeles egen uppfattning om lastbilschaffisar och annat liknande, det kommer bli hårt för dom när dom ska leva i samhället och inte har lärt sig något.
Ge barnen styrka och tro på sig själva oavsett kön, tuta i nte i dom lögner!!

Ja ja, nu blev jag nog lite trött igen=)

Over and out från seg men inte trött tjej!
image326


Ps.

Kapten Smalfet

En smalfet person är en smal person med hög procentuell fettprocent.
Finns lika många killar som är smalfeta, så det var ingen pik mot tjejer specifikt sett.




*Jag är inte så känslig så att jag trodde att de va en pik specifikt till tjejer=)


Men hur ser man ut när man är smalfet?
Halvsmal; så är man normalbyggd fast en degiga putmage.
Smalfet verkar mer vara en "mindre" synlig kroppsform, typ smal fast "tjock på insidan" alltså högre fettmassa än "normalt" och att detta inte behöver synas på samma sätt som när man är småtjock.
Så om jag menar att jag är småtjock och hellre säger halvsmal så känns det konstigt att säga smalfet för det är ju det negativa ordet jag vill undanröja=)

Längre än så här i diskussionen kommer vi inte, jag har bestämt mig för att vara halvsmal=)

Tack för upplysningen dock, var tvungen att googla smalfet så där
fick jag några minuter av min tidiga morgon att gå=)

Ps igen.
Kom precis på mig själv med att digga i takt till Amy Diamonds låt från melodifestivalen ,Thank  you, den är allt lite klämkäck.
Hon är grym flickan, fast lite väl insatt i trassliga kärleksliv för sin ringa ålder!


Kommentarer
Postat av: Jimmi

Men pröva att ta reda på vad könsroller är innan du dissar någon som försöker spränga dem på ett smart sätt.

2008-05-17 @ 10:36:17
Postat av: Jimmi

Eftersom att Amy är sexton år så kan hon mycket väl veta en hel del. Ok att hon sjöng om saker som hon troligtvis inte visste så mycket om för tre år sen, men läget ser kanske lite annorlunda ut idag.

2008-05-17 @ 10:40:32
Postat av: Kapten Smalfet

Håller med Diana, att ljuga och säga "henne" om alla lastbilschaffisar är bara idiotiskt. Resultatet blir ju bara omvänt, istället för att tro att alla lastbilschaffisar är män kommer ungen tro att alla är kvinnor.

Som alltid när det handlar om komplexa problem (som könsroller)bör man bryta ner det i mer hanterliga bitar.
Varför inte bara göra små justeringar i sitt eget beteende, finns nog massa man kan ändra.
T ex, att inte säga så enkla saker som:
sluta bete dig som en flicka (i.e flickor är/ska vara på ett visst sätt)
Pojkar gråter inte (i.e pojkar är/ska vara på ett visst sätt)

Att bräcka könsroller är inte att få dem att växla från patriarkisk dominans till matriarkisk dominans utan att få dem jämbördiga eller icke-existerande, folk verkar verkar ha svårt att fatta skillnaden.

2008-05-17 @ 12:31:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0