Appråpå!

Mental förberedelse, det är något jag ofta sysslar med, oavsett vad jag ska göra.
Förberedelser krävs alltid för att det ska bli så lite jobbigt som möjligt.

Vad kan hända om jag ska åka iväg?
Jag kan bli akut sjuk och typ dö, vad gör jag då?
Så funderar jag på det ett tag men kommer inte på någon lösning.

Jag kanske får en hjärnblödning på gatan i stan, vad gör jag då?
Dör typ eller så ringer nån jävel en ambulans!

Jag ska iväg på möte. Då måste jag först i mitt huvud tänka ut
vad jag ska ha på mig, vad jag ska säga och vad svara jag om personer frågar  si eller så.
Vad säger jag om personen säger just de.......

Om jag ska åka bil, tänk så får jag panik och måste hoppa ut,
mitt på motorvägen där man inte får stanna.....

Eller så blir jag akut sjuk och typ dör.....

I mån:
Vad ska jag ha på mig, vad ska jag vara, hur ser det ut i rättssalen,
vad ska jag säga. Tänk om jag inte kommer ihåg, hur lång tid tar det.
Vilken tid ska jag gå hemifrån för att säkert komma i tid men inte så
tidigt att jag behöver vänta nervös i väntrummet för länge.

Just nu är jag sjukligt orolig för att drabbas av vinterkräksjukan,
helt plötsligt någonstans långt hemifrån. Så där väldans kräksjuk att jag
trillar ihop i mina kaskadspyor, på stan och typ dör....
Fatta vad hemskt!!
Alltså mår jag illa alltid, av rädlsa för att må illa.
Jävla moment 22!!

Tänk så blir jag akut kräksjuk under mitt vittnesmål, vad händer då liksom....

Kram från tjej som faktisk läser en bok om hypokondri och KBT,
min psykolog tvingade på mig den, hon tycker att jag är lite väl nojjig för sjukdomar!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0